Diskuze k článku


  • cnemo • 13. červnaec 2017

    > Dozrál čas, aby levice odložila „brýle mámení“ a začala promýšlet, nabízet a uskutečňovat nové či již zapomenuté společenské koncepty typu všeobecného základního příjmu, stoprocentní dědické daně, zaměstnaneckých samospráv.

    Nepodmíněný základní příjem buhužel již existuje a vede k množení parazitů na úkor spořádaných občanů, ale dobře. Zaměstnanecká samospráva povede většinově jen k likvidaci firem a ekonomické katastrofě. Už vidím vrátného, jak tvoří strategii firmy. Ale 100% dědická daň, to je na okamžitou fyzickou likvidaci takových dobytků. Člověk z velké části tvoří pro své potomky. Je málo věcí, za něž jsem ochoten bojovat (zabíjet), ale tohle mezi ně patří. Za tohle stojí zato zemřít.

  • Stan • 13. červnaec 2017

    cnemo napsal
    Nepodmíněný základní příjem buhužel již existuje a vede k množení parazitů na úkor spořádaných občanů, ale dobře. Zaměstnanecká samospráva povede většinově jen k likvidaci firem a ekonomické katastrofě. Už vidím vrátného, jak tvoří strategii firmy. Ale 100% dědická daň, to je na okamžitou fyzickou likvidaci takových dobytků. Člověk z velké části tvoří pro své potomky. Je málo věcí, za něž jsem ochoten bojovat (zabíjet), ale tohle mezi ně patří. Za tohle stojí zato zemřít.

    Á, kapitán je vyhlášený demokrat. Máte na mysli fyzickou likvidaci těch „dobytků“, co o tom jenom přemýšlejí, těch, co by pro to byli ochotni hlasovat, nebo jenom těch, kteří by to na základě demokratického hlasování chtěli realizovat? Proč se každý český pravičák tak vyděsí z myšlenky, že by nová generace neměla umetené cestičky a dostala v rámci volné a férové hospodářské soutěže stejnou startovací čáru?

  • cnemo • 13. červnaec 2017

    Myslím doslova, co jsem napsal. Domníváte se, že když někdo rozhodně o mé likvidaci, či okradení, že se nebudu bránit jen proto, že rozhodnutí bylo „demokratické“?:) Pud sebezáchovy je vyšší zákon.

    BTW, není pravděpodobné, že by v civilizované společnosti bylo učiněno samovolně podobné rozhodnutí. Dopadlo by to totiž na všechny. Už vidím mladého voliče ČSSD, jak se těší, že si musí koupit dům po rodičích!

    A teď, jak to bude, kdyby to někdo dokázal prosadit (pravděpodobně násilím):
    – zlikviduje současnou vrstvu vlastníků
    – po nějakém čase vznikne vrstva, která bude mít o něco víc, než ostatní
    – ta to bude chtít předat svým potomkům, protože to je podstatou člověka
    – svět se vrátí k normálu, který je starý jako civilizace sama.

    U většiny tzv. „levicových“ myšlenek bohužel stojí voluntarismus, ignorance a nekompetence. Naprosto ignorují vlastnosti homo sapiens, nasáklého 5 tisíci lety agresívní civilizace. A protože ti chytřejší z levičáků chápou, že jejich ideje není možné se současnými lidmi provést, zavádějí obvykle stvoření „nového člověka“. Zatím se to nepovedlo.

    BTW, právě jsme svědky jednoho z pokusů, toho „nového člověka“ stvořil. Bezpohlavního, bez rodiny, bez vlasti, bez svobody myšlení a jednání a bez majetku. Vzpomínám na jednoho akademika, co chtěl lidstvo zfetovat, aby chránilo přírodu.

    • Stan • 14. červnaec 2017

      Teď jen upřesnit detaily. Budete ty lidi s jiným názorem na daňový mix upalovat ve stodolách, střílet u zdi hřbitova, likvidovat v pracovních lágrech, nebo házet z vrtulníků do moře?

      Má představa je například 99% dědická daň ze všeho majetku nad 1 – 10 mega EUR (přesná hranice by se musela demokraticky vydiskutovat). To by mohlo být někdy v budoucnosti politicky průchodné a zachránit to kapitalismus na několik generací. Pokud se to totiž neudělá, zničí se během několika desetiletí sám svými vlastními vnitřními mechanismy. I Vaši potomci o ten majetek přijdou, jen jiným způsobem. Vždycky se najde nějaká větší ryba, která je o něj s radostí připraví.

  • peter. • 13. červnaec 2017

    Nechcelo sa mi reagovať,lebo na túto tému sa tu nazbieralo za 4 roky čo na OM chodím už toľko príspevkov,že je prakticky nemožné prísť s niečim novým.No ak napriek tomu tu odznie,že cit. „Na jednej strane sú komunistickí(a bohužiaľ mnohokrát stalinistickí) nostalgici ktorí oplakávajú to,že už im nepatria médiá,neovládajú armádu a vnútro a vidia cestu v návrate ku zkrachovanému modelu reálneho socializmu“.koniec citátu,tak mi to nedalo.
    Ja na Slovensku takých „nostalgikov“ktorí by túžili po vlastníctve médií a ovládaní armády a vnútra,nepoznám ani medzi bývalými komunistami,ani medzi nestraníkmi.Ale poznám ľudí,dnes osemdesiatnikov,ktorí sa so smútkom pozerajú na to,ako bolo vyrabované všetko to,čo budovali 40 rokov.Lebo oni vedia porovnať Slovensko v r.1948,1989 a 2017.Nie nostalgia,ale obyčajný ľudský smútok im vidno v tvárach,keď vedia,že pol milióna mladých chlapov maká na cudzích ľudí v zahraničí.Ešte že nám ostali aspoň tie komunistické králikárny.
    S pohoršením sa tu spomínajú stalinistickí „nostalgici“.Ani takých u nás nepoznám.Stalin sa spomína v „nekomunistických“médiách ako najbeštiálnejší vrah v dejinách ľudstva.Úsmevné na tom je to,že takto ho vníma celý svet s výnimkou samotných Rusov.Tí si ho naďalej uctievajú.
    U nás Komunistická strana prakticky neexistuje.A v ČR je KSČM všetkým možným len nie komunistickou stranou.Ani tam som nepobadal nejakú nostalgiu za minulosťou.Považujem to za škodu,lebo to by mali mať v náplni práce.
    A na záver.Je mnoho ľudí prinajmenej rovnako vzdelaných ako sú Keller,Bělohradský alebo Pehe ktorý tvrdia,že model reálneho socializmu „neskrachoval“ ani ekonomicky ani ideovo.Bol porazený zradou ľudí,ktorí sa jednoducho zapredali.

    • Stan • 14. červnaec 2017

      Jedni na komunismus vzpomínají s nostalgií, druzí na něj svádějí své současné neúspěchy. Obě ty strany se tím posilují ve svých postojích k něčemu, co v 80. a 90. letech, jak se zdá, definitivně zkrachovalo. Je to historie, ze které bychom se měli poučit, nikoliv se ji pokoušet falšovat na tu či onu stranu. Před námi jsou současné problémy, které bychom měli řešit tvůrčím a pokud možno nenásilným způsobem.

  • fajt • 13. červnaec 2017

    pro některé kapitalistické úderníky je snad málo i čistě despotický feudalismus, je zajímavé, že nejvíce pokřivenou společnost obhajují ti , kteří v ní mají v podstatě hovno, ale tak o trochu větší kupu sraček než jejich soused ( kterého mají klidně i za parazita – při tom třídním boji je přeci jenom potřeba nějakých obětí, že ). ..)

  • fajt • 14. červnaec 2017

    je zajímavý, že přibývá lidí, kteří si myslí, že dnešní závadový stav nelze změnit poklidnou cestou, mají za to, že radikalizace je více než nutností a reálná změna k nápravě bude velmi dramatická a velmi násilná ( pro narovnání společenských pravidel drastickým způsobem dokonce prahnou), sami se do toho děje ale zapojovat nechtějí a tento ( pro ně už naprosto nevyhnutelný ) proces nechávají na další generace. ..)

  • Gatta • 14. červnaec 2017

    Re cnemo – SOUHLAS ve všech bodech.

    Dědická daň by měla být zásadně nulová, protože jen dále komplikuje věci spojené s úmrtím v rodině. A taky proto, že vše už bylo minimálně jednou řádně zdaněno.

    Rovnat pokřivené majetkové podmínky lze mnohem jednodušeji a flexibilněji například progresivní daní z nemovitostí …

  • fajt • 14. červnaec 2017

    kdyby se řádně zdanilo to jedno promile vládnoucích psychopatů a k tomu jedno procento jejich vrcholných poskoků, kteří pouze tyjí z jimi obhospodařovaného obludného systému, tak by to bylo daleko spravedlivější a ve výsledku ve všech směrech přínosnější než dnešní obchodní války a likvidace kolonií za účelem ještě nemravnějšího zisku pro chamtivce, kteří nikdy nebudou mít dost. ..)

  • peter. • 14. červnaec 2017

    Len málokto dnes verí tomu,že súčasný vývoj smeruje k pozitívnym zmenám.A málokto verí tomu,že práve takto nasmerovaný vývoj nie je riadený k prospechu úzkej skupiny najbohatších.Ja osobne som presvedčený o tom,že na konci tohoto vývoja dôjde ku krvipreliatiu doposiaľ nevídaných rozmerov.(Bill Gates a jeho sen o redukcii ľudstva pomocou vakcinácií na pol miliardy).Takže mi pripadá rozumnejšie snažiť sa o rýchly a podľa možnosti pokojný odchod z takto nasmerovaného systému, ako sa márne snažiť o záchranu celého ľudstva.
    Bohužiaľ,aby pre „odchod zo systému“ nastali podmienky(marxisti hovorili o revolučnej situácii),musí dôjsť k nejakej katastrofe veľkého rozsahu.(vojna alebo ekonomická kríza).Ale ani to nebude stačiť.Na scéne sa musí objaviť človek s víziou vybudovania novej spoločnosti,schopný tú víziu aj realizovať.Človek ako bol Stalin.
    Naši politici(eurojaderníci) ktorí tárajú o nutnosti zaradiť sa do „európskeho jadra“ v dvojrýchlostnej Európe sú nezodpovední hlupáci,lebo nás ženú na potápajúcu sa loď.
    Cesta k našej záchrane je na vývojaschopnom východe ak chcete,tak v tom „prekliatom Rusku“.Nie na „západe“,ktorý je odsúdený na úpadok.

  • Dolmen • 14. červnaec 2017

    Stan napsal
    Jedni na komunismus vzpomínají s nostalgií, druzí na něj svádějí své současné neúspěchy.

    Stane, kdyby u nás existoval komunismus, tak ho zevnitř nevyvrátí ani milion Havlů. Jestli se k němu někdy lidstvo dopracuje, tak už ho nikdo nikdy nezničí. Je chybou kopírovat propagandisty pažravého kapitalismu, kteří se snaží komunismus, jako společenský systém zdiskreditovat na generace dopředu zejména u těch, kteří o něm absolutně nic neví a je to pro ně jenom slovo. Označovat komunismem systém, v němž hlavní slovo měla strana, která sama sebe, bůhví proč, nazývala komunistickou, je jenom naivní skok na návnadu zákeřných hajzlíků nejhrubšího kalibru.

  • Martin (už bez taky m) • 14. červnaec 2017

    fajt napsal

    kdyby se řádně zdanilo to jedno promilevládnoucích psychopatů a k tomu jedno procento jejich vrcholných poskoků, kteří pouze tyjí z jimi obhospodařovanéhoobludného systému, tak by to bylo daleko spravedlivějšía ve výsledku ve všech směrech přínosnější než dnešní obchodní války a likvidace kolonií za účelem ještě nemravnějšího zisku pro chamtivce, kteří nikdy nebudou mít dost. ..)

    Naprosto souhlas.
    Již proto, že s ohledem na jejich faktické fyzické chování by jste „danil“ nelidi ve prospěch lidí.
    Rovněž bych plédoval za to nenásilné řešení co jen to půjde.
    Potíž je, že mírumilovnější lidé bývají vydáváni za slabochy či ty co nesnesou bolest. Opak bývá pravdou…
    Cnemo cnemo, v 89 jsem měl trochu na výběr jít střílet do lidí- no a jak bych neměl problém s psychopaty lidem ubližujícími, tehdy jsem to odmítl, a věřte prosím, že socialismus nezkrachoval proto. Na druhou stranu megamajetky přivádějící naprostou ztrátu soudnosti vedou skoro vždy k šíleným orgiím násilí a hrůzám typu válek. Ještě nikdy nebyly nahromaděny poctivě.
    Stan měl nepochybně na mysli zdanění megamajetků.
    Současný systém může každým okamžikem „prasknout“ na ztrátu soudnosti díky nesouměřitelnostem i díky technické chybě. Je proto na místě zůstat lidmi co to jde.
    Základní nepodmíněný příjem by nemusel být zcela nepodmíněný (například podmíněný užitečnou prací pro společnost v jiném stylu nežli jsou dnešní robotárny). Dovedu si například představit mraky užitečné práce (s využitím i „sofistikované“ techniky a technologií) pro ochranu a obnovu vodního režimu a dalších funkcí krajiny, posilování její stability, vč. druhové diverzity přírody.
    Nevidím důvod, proč se zde zase přít o fundamentální základny, když přece mnohdy jde o správné nastavení, o tu nejednou správně uváděnou MÍRU toho kterého opatření.
    Nestavějme proboha prosím pořád zabedněně proti sobě techniku a přírodu – když je to často jen jiná „technologie“, nestavějme proti sobě lidi co chtějí pracovat (naprostá většina normálních) a lidi s nápady a tvořivostí až workholiků.
    Vždyť kolikrát už tu bylo napsáno že jde o DOBROU VŮLI,
    SpoluŽITÍ VÝHODNÉ PRO VĚTŠINU, MÍRU A ZPŮSOB NASTAVENÍ OPATŘENÍ A JEJICH VEŘEJNÉ KONTROLY.

  • Martin (už bez taky m) • 14. červnaec 2017

    Tak jako nyní to dále jít nemůže, nikdo nejsme neomylný, každý jsme v životě udělali chyby, i větší či menší hromadu užitečného. Tak proč se „žrát“, i na velmi přínosných a užitečných fórech jako je toto.
    Když už jsme ochotni diskutovat, „veřejně sdíleně přemýšlet“, proč to otáčet v „žranice“ mezi sebou??
    Kolik je konstruktivních, obohacujících diskusních prostor??
    Jistěže mezi námi budou i zásadní rozdíly, nemusí ale vyústit do SPORŮ, a když tak ty mohou být i konstruktivní.
    Pro ty co přijdou po nás by jistě většina chtěla lepší – a nemusí to být vždy jen přímí potomci.
    Vlastnictví čehokoliv je pěkné – ale jen potud pokud ultimativně nediktuje, neubližuje ostatním, přírodě jakožto prostředí nás všech.
    Opět uděláme chyby,
    opět uděláme něco užitečného,
    měli bychom to ale prosím přežít pokud možno ve zdraví.
    My i ti kolem.
    Svět založený na DIKTÁTU MOCI nemá ale budoucnost.
    Hledejme svět sdílených radostí, včetně té z poctivé a užitečné práce tak, aby to neznamenalo DIKTÁT MOCI a ponižování ostatních.
    Vždyť kolik máme ještě dní na to abychom našli řešení??
    A skromně soudím že jej nenajde „Pačesova komise“ či různé Akademie. Věda může pomoci, ale „rozlousknout“ to musí „fištrón“ lidí živě spojených se zemí (půdou), vodou a vzducehem – a lidmi kolem.
    Srdcem i duší, myslí i rukama.

  • Gatta • 14. červnaec 2017

    Re Martin:

    „Vlastnictví čehokoliv“ – krásný pojem – ale vždyť to všechno cokoliv máme stejně jen dočasně půjčené.
    Kolika vlastníkům už patřila ta která půda, budova nebo umělecký předmět … kolik lidí těm předmětům už říkalo „moje“ … ?

  • Martin (už bez taky m) • 14. červnaec 2017

    Kdykoliv jsem vysadil pěknou kytku či se mi urodilo ovoce na keři či stromě, vždy to upřímně přeji i těm kolem, byť jsem samozřejmě jako každý trošku hrdý, že se mi to či ono povedlo.
    Pro mne jedním z principů skutečné LEVICE (v politickém slova smyslu dnešního vnímání) zůstane SOLIDARITA.
    Nezdá se Vám vážení prosím,
    že se nám jaXi vytrácí či již mnohde vytratila??
    Vždyť kolik by například bylo užitečné a poctivé práce v zemích oněch „uprchlíků“ aby ti lidé poznali také radost z díla, poctivé a užitečné práce – a nenechali se zneužít k „útěku“ jinam (třebas do Evropy).
    Kdo zažil radost z výsledku poctivé a přínosné práce- kterýžto pocit nejen obohacuje (v pravém slova smyslu) ale i inspiruje k další tvořivosti – ten by jej měl přát i ostatním lidem.
    Ano člověk je schopen lecjaké špatnosti,
    ale ZÁROVEŇ každý (skoro) je schopen i extrémních a užitečných činů.
    A jejich opakování se zove PRÁCE…
    Další „věc“ která nejen povznáší a vychovává k lidskosti,
    další věc která by měla být LEVICI vlastní.
    Snažit se zařídit to tak,
    aby ji v užitečném, přínosném a společnost obohacujícím smyslu bylo
    DOST PRO VŠECHNY LIDI.
    Jen taková LEVICE má smysl.

  • Martin (už bez taky m) • 14. červnaec 2017

    Někdy i napsané z „pomezí smrti“ dovede být plné ŽIVOTA…

  • hudryper • 14. červnaec 2017

    Dolmen napsal
    Označovat komunismem systém, v němž hlavní slovo měla strana, která sama sebe, bůhví proč, nazývala komunistickou, je jenom naivní skok na návnadu zákeřných hajzlíků nejhrubšího kalibru.

    Přesně tak ! Z politického hlediska šlo v případě SSSR a v první polovině padesátých let o více či
    méně kasárenský režim s obludnou nivelizaci příjmů a v důsledku příprav na obrannou válku též
    naprosto nefunkční distribucí předmětů denní spotřeby,jídla atd. Ekonomicky zůstal celý systém
    na pokusu reglementovat sebemenší výrobní,nebo spotřební proces s cílem maximální podpory
    těžkého průmyslu,protože poslední válka se stala válkou těžkých mechanismů,tanků atd. Plánování
    a pojetí tohoto systému nemělo k dispozici IT a při ručním zpracování dat zainteresovaných lidí
    ani nejmenší šanci být úspěšné. V současné době by tehdejší systém plánování měl nepochybně
    úspěch,přinejmenším v oblasti ochrany přírody a zabezpečení soběstačnosti ve většině oblastí.
    Nazývat to,co se prezentovalo jako socialismus ,později reálný socialismus,komunismen je hrubá
    dehonestace pojmu komunismus,jak je definován Marxem.Jde samozřejmě o záměr,který hlavně
    mladým umožňuje zkrátit dataci nějaké události pojmem,který jim vlastně nic neříká o svém
    vnitřním obsahu. Vcelku se dá říct,že kdyby tento systém nevznikal pod hrozbou útočné války,
    měl šanci vývoje směrem k sociálně tržnímu státu,jak se ukázalo v ČSSR,Maďarsku či v Polsku
    v šedesátých létech 20.století. Nakonec se na příkladu ČLR ukázalo,že vláda komunistické strany
    rozvíjející speciální čínský socialismus je schopna využívat i těch nejbrutálnějších podnikatelských metod,které by si doma nedovolili ani největší „úderníci kapitalismu“. Socialismus,tak jak jej až
    dosud lidé poznali,zůstal stejně materialistický jako jeho zdánlivý opak kapitalismus. To znamená,
    že i zde používáme minimálně nepřesně pojmy.Už dávno nejde o kapitalismus volné soutěže,pokud
    vůbec kdy o něco takového šlo a též v případě druhého pojmu-socialismu-jde o velkou nepřesnost.

  • Admirál • 14. červnaec 2017

    Levice, třetí cesta? Co a jak má hájit levice?

    Hlavně by neměla opakovat chyby z minulosti. Což se právě v podání soc. dem děje. Vojáci před 100 lety pochodovali do zákopů za souhlasného přikyvování tehdejších so. demokratů. Dnes zažívame deja vu.

    Tudíž jediná lavicivá strana na naší politické scéně jsou komunisti. Komunisti názvem, s programem rovnajícím se umírněné soc. dem.

  • Aleš • 14. červnaec 2017

    fajte: a tohle by navíc stačilo při současném technologickém pokroku na vymýcení chudoby globálně
    cnemo: Součástí ústavy musí být znovu ukotveno právo na domov, čili tak hloupý nápad jako odkup vlastního domova by nehrozil. Stejně tak rozumné nastavení hranice této logicky progresivní daně by vyloučilo něco takového. Mamon je však choroba, obtížně léčitelná.
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/151215-o-princezne-na-klicek/28635033113/titulky
    od 7. minuty je pěkná písnička

  • peter. • 14. červnaec 2017

    Dolmen napsal
    kdyby u nás existoval komunismus, tak ho zevnitř nevyvrátí ani milion Havlů. J

    +++++!

  • cnemo • 14. červnaec 2017

    Stan napsal

    Teď jen upřesnit detaily. Budete ty lidi s jiným názorem na daňový mix upalovat ve stodolách, střílet u zdi hřbitova, likvidovat v pracovních lágrech, nebo házet z vrtulníků do moře?

    Má představa je například 99% dědická daň ze všeho majetku nad 1 – 10 mega EUR (přesná hranice by se musela demokraticky vydiskutovat). To by mohlo být někdy v budoucnosti politicky průchodné a zachránit to kapitalismus na několik generací. Pokud se to totiž neudělá, zničí se během několika desetiletí sám svými vlastními vnitřními mechanismy. I Vaši potomci o ten majetek přijdou, jen jiným způsobem. Vždycky se najde nějaká větší ryba, která je o něj s radostí připraví.

    Stane, Vy vůbec netušíte, co jste vypustil z úst. Tady totiž už nejde jen o peníze, jde o smysl života. Nemoci předat své „dílo“ potomkům je jedna z nejsmutnějších věcí v životě. Prisám bohu, že kdybych měl jistotu, že třeba můj dům připadne sociálním parazitům a ne mé rodině, tak ho raději podpálím.

    Co se týká střílení u zdi, pěkná manipulace. Zaprvé nejde o jiný názor, já mluvil o činech a vše i další se týká činů, ne akademických debat. Za druhé Vám odpovím tak, jak by asi odpověděli lidé při nástupu Hitlera, kdyby znali budoucnost: Ano a jakkoli!

    Majetek 1-10 e6€ je v principu ještě střední třída, třeba takový penziónek někde v Alpách. Tito lidé nejsou problémem kapitalismu, ti jsou jejím motorem. Vůbec nemáte promyšleny důsledky takové „daně“. Např. majitelem malých a stř. firem by byli pouze právnické osoby, stát nebo zahraniční subjekty. BTW, i darovací daň by musela být podobně drakonická. Země, která by toto zavedla by okamžitě přišla o většinu hodnot nad dědickou hranici. Lidé s nějakým tím miliónkem na limit, by si to uměli zařídit, ačkoli by je to něco stálo. Takový systém by vyžadoval naprosto profízlovaný, totalitní stát, absolutně oddělený od vnějšího světa.

    Levice nechápe, že problémem kap. nejsou živnostníci ani střední třída, ale velmi úzká (řádově 1e3 až 1e4 členů), extrabohatá vrstva – supertřída. Tam je moc i peníze. Oni je totiž bez nákladu tisknou a my ostatní s nimi hrajeme hru o vlastní život:) Nabývám z toho dojmu, že současná levice si ten lepší svět nedovede ani představit, natož aby tušila, kudy k němu.

  • cnemo • 14. červnaec 2017

    Aleš napsal
    cnemo: Součástí ústavy musí být znovu ukotveno právo na domov, čili tak hloupý nápad jako odkup vlastního domova by nehrozil. Stejně tak rozumné nastavení hranice této logicky progresivní daně by vyloučilo něco takového. Mamon je však choroba, obtížně léčitelná.

    Typicky levičácký přístup. Navržený postup je totální hovadina, protože např. rodinný dům, tak uděláme výjímku. Co pak? Sbírka známek? Porcelán po babičce? A když bude výjímka na dům, koupím koupím zámeček za 20e6 a syn ho zdědí a prodá => obrovská soustava výjímek, v nichž se nakonec ani prase nevyzná jen proto, aby zakryla nekřiklavější absurdity nesmyslného řešení.

    Systém musí být jednoduchý, přehledný a univerzální. Já jsem příznivcem progresívní daně. Peníze se mají zdaňovat tam, kde vznikají a čím více jich vyděláváte, tím víc využíváte společné hodnoty civilizace. Nestyděl bych se říct, že progresívní daň nese silné prvky přirozené spravedlnosti.

  • Gatta • 14. červnaec 2017

    Celá ta dědická daň mi připadne jako nějaký relikt feudalismu – nebo možná ješttě spíš jako normální hyenismus.
    no a daň darovací jako naprostá nehoráznot.

  • Bety • 14. červnaec 2017

    Martin (už bez taky m) napsal
    Kdykoliv jsem vysadil pěknou kytku či se mi urodilo ovoce na keři či stromě, vždy to upřímně přeji i těm kolem, byť jsem samozřejmě jako každý trošku hrdý, že se mi to či ono povedlo.
    Pro mne jedním z principů skutečné LEVICE (v politickém slova smyslu dnešního vnímání) zůstane SOLIDARITA.
    Nezdá se Vám vážení prosím,
    že se nám jaXi vytrácí či již mnohde vytratila??
    Vždyť kolik by například bylo užitečné a poctivé práce v zemích oněch „uprchlíků“ aby ti lidé poznali také radost z díla, poctivé a užitečné práce – a nenechali se zneužít k „útěku“ jinam (třebas do Evropy).
    Kdo zažil radost z výsledku poctivé a přínosné práce- kterýžto pocit nejen obohacuje (v pravém slova smyslu) ale i inspiruje k další tvořivosti – ten by jej měl přát i ostatním lidem.
    Ano člověk je schopen lecjaké špatnosti,
    ale ZÁROVEŇ každý (skoro) je schopen i extrémních a užitečných činů.
    A jejich opakování se zove PRÁCE…
    Další „věc“ která nejen povznáší a vychovává k lidskosti,
    další věc která by měla být LEVICI vlastní.
    Snažit se zařídit to tak,
    aby ji v užitečném, přínosném a společnost obohacujícím smyslu bylo
    DOST PRO VŠECHNY LIDI.
    J

    Jen taková levice má smysl (vypadlo mi to). Souhlas Martine.
    Zatracovat socialismu a komunismus jen proto, že se v důsledku mizivé společenské kontroly dostala k moci majetkuchtivá užvaněná byrokracie je to obligátní vylévání vaničky i s dítětem. Co daně takové či makové – vyžírky se vždycky nějak vytočí. Zestátnit velké, pro stát důležité podniky, dát jim schopné vedení a vyžadovat odpovědnost za výsledky. Nechat malé výroby a neházet jim klacky pod nohy, protože obohacují nabídku a mohou být i zdrojem skutečně schopných manažerů. Sebrat Babišovi a spol. zemědělství a obnovit družstva, abychom se nemuseli krmit náhražkami opravdového jídla. Vrátit se k právu na práci a na bydlení. Vykopnout exekutory a bankám nechat jen takový zisk, který by stačil na slušné mzdy a provoz, vypadnout z NATO i z té bláznivé multikulti zbyrokratizované Evropy… a hlavně nečekat čtyři roky a doufat, že volební programy nejsou jen cár papíru – neplníš volební sliby, mazej si vydělávat jinam.
    A o práci bych se nebála, ono obnovit třeba infrastrukturu by zaměstnalo lidí, jéjej.

  • idiotronic • 14. červnaec 2017

    Asi jsem něco špatně pochopil, ale zaměstnat lidi není problém. Když napadl sníh – konstruktéři vypomohli, když bylo potřeba protlačit vysokonapěťový kabel pod terénem a nebyli dělníci – pomohli konstruktéři a vězňové (obě skupiny dojížděly na pracoviště autobusem, ale vězňové nemuseli mít jízdenku a všichni seděli). I se sklizní brambor pomohli studenti a konstruktéři, ovšem zmíněné práce byly už projevem poruchy. A pension v Alpách nikoho neuživí, dokud nebudou zaplaceni napřed jeho hosté. Teprve pak to funguje.Někdo tedy musí obhospodařovat hlavní zdroje -vodu, půdu,zemědělství…a když tam pracuje jen 3% obyvatel, tak to vypadá, jako že tam může pracovat nula. Ale to je omyl.
    Ano, mohly by exportovat firmy, ale po rozmělnění průmyslu do drobných (nebo žádných) subjektů se namísto dříve srovnatelných PZO objevují drobné firmy, většinou neschopné něco vyvézt, nebo nejmenší mezi ostatními účastníky. Země velikosti ČR nemůže mít uzavřené hospodářství. A odstraňovat motyčkou trávu v mezerách mezi zámkovou dlažbou není zobchodovatelná práce.

  • peter. • 15. červnaec 2017

    Bety napsal
    abychom se nemuseli krmit náhražkami opravdového jídla.

    http://www.quintus-sertorius.net/news/doprejme-nemcum-kvalitnejsi-potraviny-maji-slabe-zaludky-ty-nase-se-hned-tak-nezvednou/

  • dixi • 15. červnaec 2017

    Bety napsal
    Jen taková levice má smysl (vypadlo mi to). Souhlas Martine.
    Zatracovat socialismu a komunismus jen proto, že se v důsledku mizivé společenské kontroly dostala k moci majetkuchtivá užvaněnábyrokracie je to obligátní vylévání vaničky i s dítětem. Co daně takové či makové – vyžírky se vždycky nějak vytočí. Zestátnit velké, pro stát důležité podniky, dát jim schopné vedení a vyžadovat odpovědnost za výsledky. Nechat malé výroby a neházet jim klacky pod nohy, protože obohacují nabídku a mohou být i zdrojem skutečněschopných manažerů. Sebrat Babišovi a spol. zemědělství a obnovit družstva, abychom se nemuseli krmit náhražkami opravdového jídla. Vrátit se k právu na práci a na bydlení. Vykopnout exekutory a bankám nechat jen takový zisk, který by stačil na slušné mzdy a provoz, vypadnout z NATO i z té bláznivé multikulti zbyrokratizované Evropy… a hlavně nečekat čtyři roky a doufat, že volební programy nejsou jen cár papíru – neplníš volební sliby, mazej si vydělávat jinam.
    A o práci bych se nebála, ono obnovit třeba infrastrukturu by zaměstnalo lidí, jéjej.

    Souhlas, práce je všude dost ,pro firmy malé, velké i jednotlivce.. Jen napravovat znečištění, chátrání infrastruktury, skutečná ochrana přírody,jenže, málokdo má při dnešní honičce za obživou ještě čas a energii ( pokud má vůbec slušnou práci). Sociálka a charita také nevyřeší problémy těch, kteří mají mizerně placenou , nebo vůbec žádnou práci, nehledě na ponížení. Obnovování zemědělství, nejen řepku a kukuřici, právo na práci, slušně zaplacenou, důstojné bydlení, nikoli nekřesťansky vydělávající ubytovny. Mnohé je znehodnoceno, příroda i lidská důstojnost.

  • Martin (už bez taky m) • 15. červnaec 2017

    idiotronic napsal

    Asi jsem něco špatně pochopil, ale zaměstnat lidi není problém. Když napadl sníh – konstruktéřivypomohli, když bylo potřeba protlačitvysokonapěťový kabel pod terénem a nebyli dělníci – pomohli konstruktéři a vězňové (obě skupiny dojížděly na pracoviště autobusem, ale vězňové nemuseli mít jízdenku a všichni seděli). I se sklizníbramborpomohli studenti a konstruktéři, ovšem zmíněnéprácebylyužprojevem poruchy. A pension v Alpách nikoho neuživí, dokud nebudouzaplaceninapřed jeho hosté. Teprve pak to funguje.Někdo tedy musí obhospodařovathlavní zdroje-vodu, půdu,zemědělství…a když tam pracuje jen 3% obyvatel, tak to vypadá, jako že tam může pracovat nula. Ale to je omyl.Ano, mohly by exportovat firmy, ale po rozmělnění průmysludo drobných (nebo žádných) subjektů se namístodříve srovnatelnýchPZOobjevují drobné firmy, většinou neschopné něco vyvézt, nebo nejmenší mezi ostatnímiúčastníky. Země velikostiČRnemůže mítuzavřené hospodářství. Aodstraňovat motyčkou trávu v mezeráchmezizámkovoudlažbounení zobchodovatelná práce.

    Máte pravdu.
    Zaměstnat by problém nebyl.
    ZAPLATIT ano.
    To co by mnohdy jako práci dělali nikdo z ženoucích se za ziskem zaplatit nechce.
    A změna kriterií pro hodnocení toho co je to vlastně ZISK v celospolečenském pojetí „jaxi ne a ne proběhnout“ v palicích „příslušných“ i „poslušných“…
    Kdekoliv vyslovím názor, že třeba jako CÍL podnikání by mělo být krom ZISKU peněžitého uvedeno a celospolečensky vyžadováno ZLEPŠENÍ ČI ALESPOŇ UDRŽENÍ STAVU ŽIVOTNÍHO A PŘÍRODNÍHO PROSTŘEDÍ A ZAMĚSTNANOSTI, jsem okamžitě za blázna – minimálně…
    Ale současné pojetí zisku a neochota lidí změnit nazírání na základní kritéria nejsou dále udržitelné a již dnes vedou k velkému ožebračování. Pokud to lidé neprohlédnou, čeká je nepěkné pokračování otroctví…
    Otroctví mysli, ducha i těla. Bez ohledu na „ZISK“, potomky či majetek.
    Jak dosáhnout změny, a nepovraždit se navzájem?
    Cesta k postupné proměně by mohla být (částečně) i přes uznání minima pro DŮSTOJNÝ a ještě ŽIVOT – za předpokladu, že dotyčný jen neleží a něco užitečného pro společnost je ochoten či schopen dělat. To by ale nemělo být stroze diktováno. A jsme zase u toho ZÁKLADNÍHO PŘÍJMU a jeho nastavení.
    Měl bych kupu nápadů na zlepšování funkcí krajiny, jen ruce a kapsy prázdné…
    Co na tom, že by to bylo užitečné, co na tom že by to – zejména na venkově zaměstnalo nemálo lidí bez nákladných „rekvalifikací“…
    I ten „nenásilný turismus“ jsem s přáteli desetiletí propagoval…
    No nynější stav ani nechtějte vidět prosím.
    Vyhrál scénář „hory jako tělocvična a zelená kulisa, hory jako zdroj“…
    Bez ohledu na FAKT, že představuje jen zlomek zaměstnanosti, a krajinu i její funkce ničí…
    Holt lidé budou muset změnit pohled na ZISK a ZDROJE v celospolečenském měřítku. Sociální sítě a internet by mohly pomoci, stále není vše ztraceno.

  • Martin (už bez taky m) • 15. červnaec 2017

    Je zapotřebí podporovat lidi co toto propagují, provést nějaký modelový pokus a vyhodnocovat. Našla by se kupa nápadů a zlepšení, na venkově i v městských či příměstských oblastech.
    O tom jak přesměrovat ony toky financí už také bylo napsáno dost a dost.
    Tak proč to nejde??
    Výmluva na „to zlé v lidech“ je nesmyslná.
    V lidech není jen zlé…
    Všichni kdo propagovali, prezentovali a popularizovali, prosazovali skutečnou změnu v mém okolí zmizeli, skončili či zemřeli… přeživší (vč. mne) jsme za blázny a čeká se až skončíme i my podobně…
    Respektive nečeká se, ale „aktivně koná“…
    A pak se volá a křičí: nejsou nápady, nejsou lidi…
    Co se udělalo pro ty co byli??
    CO SKUTEČNÉHO?!
    Vždyť všichni ví, že ono „příklady táhnou“ stále platí! (Tj. jsou zdrojem dalších nápadů a inspirace, úprav a vylepšení)…
    Bude se dál jen povídat a povídat (žvanit a žvanit)??
    Pokus o co nejsamostatnější PŘIROZENÉ REGIONY by měl fungovat. Aby byly „hrází“ proti přepjatému nacionalismu a válkám a naopak posilovaly státy musí být svébytnými celky s živým a aktivním obyvatelstvem, které sice řekněme rádo cestuje, ale ví kde má DOMOV!
    A ví, že DOMOV JAKO KOLÉBKA LIDSKOSTI (jak kdys napsal krásně jeden z mých padlých přátel) NENÍ ZADARMO!
    Nejde o uzavřenost, jde o rozumně propustnou „plazmatickou membránu“ a o „živé buňky“ společnosti. Jsme také jen jeden společně fungující organismus…
    Když ale nebudou ty společností, státem podporované příklady- nejde zde o výjimky, jde o to, že v současném prostředí je nutno nejprve „vytvořit příznivé prostředí v okolí“. Nové myšlenky se vždy prosazují proti odporu starého s pomocí zdrojů. A jak zde bylo mnohokráte uvedeno, teprve od určitého „nadkritického“ množství se vytváří nová kvalita (prostorová síť vazeb a funkcí na nových, jiných, funkčních základech).

  • Martin (už bez taky m) • 15. červnaec 2017

    Měl -li by toto být základ programu pro zlepšení života lidí ve společnosti všeobecně, měl by to být program pro skutečnou LEVICI podporovaný i rozumovými centry jiných.
    Tak kdepak jsou??
    Současná „Pravice“ i „Levice“ jsou vykastrované pojmy bez skutečného „obsahu“ na politické scéně která se stala trapnou fraškou, kulisou pro ty „loutkovodiče“.
    Tak ať již alespoň nežvaní o „svobodě“, „pravdě a lásce“, „demokracii“ a podobných bez aktivně prosazujících je lidí vyhaslých pojmech…
    Společnost je na hraně úplného rozpadu a spoléhat se na „setrvačnost“ přežitků z MINULÝCH období donekonečna nepůjde. Stačit by například mohly ony rizikové ukradinské JE. Pak by se změnilo obratem VŠE…
    A to jako rizikové nelze vyhodnotit jen je, ale všechny i jen potenciálně nebezpečné provozy a výroby po celém světě- které by v případě krachu sítí (informačních, koordinačních, energetických, atp.) byly bezprostředně ohroženy. O „kolapsech“ civilizací ale psát nechci. Co lidi probere??! Až nové Bhópály, nové Fukušimy??!
    Současné partaje je nutno z parlamentu vyházet, prostě jim to nikomu nehodit… Jsou i jiní, tak proč je nezkusit?? I bez ohledu na okolní státy a prostředí, NĚCO by to nepochybně změnilo.
    O Trumpovi se také tvrdilo, že nemá šanci, u Zemana to též mnozí „s čírem“ tvrdili…
    Vzdor všemu Hitlary tam nesedí, „sekerky“ nelétají každý den, „zelenou“ nedostala banda šílených válečných štváčů… Ano, nedějí se zatím „zázraky“.
    Jako by nebyl „zázrak“, že každý den vyjde Slunce a že ještě žijeme, že ty chemičky, jaderky a přehrady ještě jedou a stojí…
    Vyhraje „pokrytectví pohodlnosti na n- tou“??
    U toho co přijde pak být teda nemusím…

  • Bety • 15. červnaec 2017

    Když budeme pořád fňukat – pravice nestojí za nic, levice neexistuje – tak se asi sotva co změní. Co takhle dát KSČM šanci? Ale takovou, aby nemuseli jít do koalice s pravicí? Konečně museli by uzákonit referendum, mají to v programu, odchod z NATO tam mají taky. Jestli zpohodlněli, tak je zavalit prací, aby nevěděli kam dřív skočit. A zásadní otázky řešit referendem, aby lidé konečně začali cítit, že na jejich názoru záleží, že nejsou jen anonymní „lidské zdroje“. Jistě by nám to způsobilo problémy – banky, miliardáři, západní svět, privilegovaní otroci …., ale nebylo by to snad poprvé? Všichni, kdo mají plnou hubu ruského nebezpečí by si snad konečně přiznali (protože v hloubi duše to vědí), že ti, kdo se ČR bez mrknutí oka budou snažit v případě neposlušnosti všemi prostředky zničit, pocházejí ze zcela jiné světové strany než je východ.
    Když to vezmete rozumně, bez ideologických žvástů, tak to je jediná strana, která má levicový program, má i kádrovou základnu a navíc jsou si vědomi, že v případě selhání už novou šanci nedostanou, že prostě v politice skončí. Nic proti Okamurovi, ale podle toho hlasování je sám voják v poli a já jinak nic a nikoho jiného nevidím. Jistě, máme poměrně dost intelektuálů, kteří se realizují v kritice současného režimu, ale východisko nenabízejí – nesnáší kapitalisty, nesnáší komunisty, nesnáší to či ono. Tak ať sestoupí z toho svého stupínku a zapojí se!
    Jediná další možnost je jak to vypadá nedělat nic a trpně čekat, až z nás a našich dětí bude ten kanonenfutr.

  • Martin (už bez taky m) • 15. červnaec 2017

    Museli by se Komunisté spojit s Okamurou a dalšími „vyděděnci“ (pokud projdou).
    Základ obrody – ustavení nějaké síly ale je: VYHÁZET Z Parlamentu VŠECHNY ostatní MAFIE (strany to dávno nejsou, v případě mnohých nikdy ani nebyly – leda „vlivové agentury“)- krom dejme tomu těch Komunistů – nekomunistů. Budiž, dosud se na vládní úrovni nezapojili do té totální frustrace z ostatních „slibotechen“…
    Mají-li lidé mozek, nenechají opět rozhodovat ony mafiánská párprocenta za úplatu (jedno zda ideovým žvástem, slzící pravdoláskou či koblihou).
    Mělo by rozhodovat sotva pár bodů (samozřejmě neslibovaných typy jako Zadolárek, Kraďousek, Benda či Langšádlová).
    1. REFERENDUM ve funkční podobě
    2. AUTOMATICKÁ ODVOLATELNOST POLITIKŮ/ samosprávy kteří neplní sliby (dejme tomu po 100 dnech nicnedělání bez alespoň část. výsledků)
    3. Zapojení kritérií ZAMĚSTNANOST, zlepšování stavu přírody, krajiny, ŽP (pomocí vyhodnotitelných výstupů) do principů podnikání, zisku
    4. Vystoupení z NATO, odmítnutí misí v zahraničí vyjma pomoci dobrovolníků v případě zjevné, prokazatelné agrese
    5. Prosazování ZÁSADNÍ REVIZE EU v konkrétním horizontu, zjednodušení úředních postupů (při respektování ochrany státem garantovaných zájmů)
    6. Odmítnutí ideologií, revize církevních „restitucí“, státem garantovaný ZÁKLADNÍ PŘÍJEM v případě výkonu státu, společnosti prospěšné práce
    7. Prosazování zlepšování stavu státu jako DOMOVA a bezpečného prostoru pro své občany
    8. Státem (společností) větš.vlastněné strategické a velké podniky, soukromé střední a menší podniky, podpora zaměstnaneckého družstevnictví jako jedné z možností
    9. POTRAVINOVÁ SOBĚSTAČNOST státu
    10. Nezcizitelnost velkých ploch půdy (dejme tomu stovky hektarů jako hranice), vody, nerostného bohatství
    Toto jako základ, ostatní tak aby toto podporovalo.

  • Martin (už bez taky m) • 15. červnaec 2017

    Pokud tam někomu chybí společností hrazené zdravotnictví a státem placené vzdělání, toto mám za samozřejmé stejně jako jejich rozvoj. Bez tohoto neexistuje SPOLEČNOST, jen stádo…
    Snad mi ještě vypadlo prosazování obrany státu jako základu po vzoru dejme tomu Švýcarska a neutralita, a min. 6 měsíční základní vojenská či civilní služba (ta v délce 1 rok u „odpíračů“). KAŽDÝ občan by měl POZNAT BEZ „ÚNIKU“, že EXISTUJE SITUACE A EXISTUJE NUTNOST CHÁPAT CELOSPOLEČENSKY PROSPĚŠNOU ČINNOST. Kdo nezažil, neuvěří…
    Jo a na okraj: VĚTŠINOVÝ VOLEBNÍ SYSTÉM změnit na POMĚRNÝ. Základem dohody je její nutnost.
    Revizi zákonů a předpisů a la Trump (jak alespoň deklaroval) každý nový musí zajistit náhradu dvou stávajících.
    Nakonec snad ještě REDUKCI PARLAMENTU NA 100 poslanců, a SENÁTU NA 50.
    Doporučoval bych též postupné uzákonění maximálních rozdílů ve státem garantovaných či státní mocí či společenskými prostředky podložené mzdy na max. 5 násobek mzdy minimální, a PROGRESIVNÍ DAŇ u VŠECH výdělků nad 8 – 10 násobek mzdy minimální. Protože NESOUMĚŘITELNOST je podkladem mnoha zlého…

  • peter. • 15. červnaec 2017

    Bety napsal
    Co takhle dát KSČM šanci? Ale takovou, aby nemuseli jít do koalice s pravicí?

    Bety:
    Nechcem vám protirečiť.
    Len si myslím,že v deň,keď KSČM získa takú voličskú podporu aby mohla zostaviť vládu bez podpory pravice,začne jej agónia.Pravdepodobne nedožije ani celé volebné obdobie.Už počujem ten zúrivý rev z prava,ľava,zo stredu z Bruselu aj z Washingtonu.Sankcie a demarše.Vidím ako na čele postpubertálnych študentov vedených výkvetom českej kultúry kráča Prahou ako nejaká „Marianne s obnaženými kozami a frýgickou čiapkou na hlave“ revúca Bára Štěpánová mávajúca (teraz už len českou)zástavou.Márne bude Filip vysvetľovať,že oni s komunistami z minulosti nemajú nič spoločné.Darmo bude J.Dolejš dokazovať,že on je vlastne ešte väčší liberál,multikulturalista a proimigrantský aktivista ako Diestbier jr. a spol.Je to proste pol.strana,ktorá má vo svojom názve slovo „komunistická“.A to sa dnes nepatrí a netoleruje sa to.
    Preto Bety!
    Ak vám na tej strane čo i len trochu záleží,doprajte jej tých obligátnych 10 – 12 %.Nie menej,ani viac.To je presne ten výsledok,ktorý tá strana potrebuje k pokojnému prežívaniu.

  • Admirál • 15. červnaec 2017

    Martin – „Museli by se Komunisté spojit s Okamurou a dalšími „vyděděnci“ (pokud projdou).“

    Souhlas. Musel by se stanovit nejmenší společný jmenovatel, předpokládám že by to mělo být zabránění zatažení Česka do válečného tažení na východ a zničení našeho prostoru přívalem imigrantů a boj proti ovládnutí politiky oligarchií (to považuji osobně za nejaktuálnější hrozby, jejichž naplnění by se dotklo všech).

    Komunisti jsou u nás jediní disponující organizační základnou mimo mainstrém. Mimo nich je zde spousta skupin a jednotlivců upozorňujících na mnou označené hrozby vč. Okamury, z nichž jedině on má reálnou šanci dostat se do parlamentu.

    Bylo by tedy dobré, pokud by Komunisté posbírali co největší množství hlasů od levicověji zaměřených voličů a Okamura aby to dostal zprava.

    Napravo to již zřejmě už někteří pochopili (Hájek na Protiproudu napsal článek, který je podle mého výzvou a představuje zlom ve vnímání KSČM minimálně částí konzervativní pravice.

  • peter. • 15. červnaec 2017

    Posmech voči bezmocným ľuďom sa u Putina nevypláca.
    Priama linka s prezidentom Putinom nesie svoje ovocie aj po jej ukončení.Niekoľko mesiacov vedenie továrne na výrobky pre tepelnú izoláciu v Nižnom Tagile nevyplácala svojim zamestnancom ich zaslúžené mzdy.Tí sa už zo zúfalstva posťažovali prezidentovi.Aj keď sa sťažnosť nedostala na obrazovku,mohli sa dvaja najvyšší členovia fabriky presvedčiť,že s ľuďmi ani s prezidentom si neradno zahrávať.
    V rámci predbežného opatrenia súd pozastavil právo nakladať s majetkom fabriky dvom riaditeľom(vlastníkom).Tí hneď po zablokovaní majetku,naraz „bleskurýchlo“ našli niekoľko miliónov rubľov a začali vyplácať dĺžne čiastky svojim zamestnancom.Jeden previedol na účet podniku 2,5 milióna a druhý 6,5 milióna rubľov.Ešte im zostáva doplatiť asi 5 miliónov rubľov.
    Problémy v Nižnom Tagile,v továrni na výrobu termoizolačných materiálov vyplávali na povrch po tom,čo sa prezident stretol s guvernérom Sverdlovského kraja Jevgenijom Kujvaševom.
    V.Putin sa tiež veľmi ostro vyjadril k posmešnému vyjadreniu riaditeľa podniku voči zamestnancom,že „kým o to nepožiada prezident,tak žiadne peniaze nedostanú“.Putin nariadil dôsledné prešetrenie tejto situácie,riaditeľa otvorene nazval „gaunerom“ a hulvátom voči ľuďom a vyzerá to tak,že sa p.riaditeľovi môže tento druh humoru poriadne vypomstiť.
    Vzhľadom na to,že nevyplácanie mzdy podlieha v RF trestnému kódexu je zrejmé,že po tomto kroku budú nasledovať ďalšie a miesto prezidenta sa títo vychytralci dočkajú prokurátora.V tejto chvíli ale majú obaja „riaditelia“iné sterosti,lebo musia ešte rýchlo zohnať ďalších 5 miliónov,čo pri zablokovaní majetku firmy nebude jednoduché.A ujsť z Ruska už v tejto chvíli nemôžu.

  • peter. • 15. červnaec 2017

    peter. napsal
    A ujsť z Ruska už v tejto chvíli nemôžu.

    pokračovanie:
    Na Slovensku by sme sa niečoho podobného nedočkali.Prezident SR sa stal oteckom a tak musí teraz vymieňať pokakané plienky,prípadne si odskočiť na festival politickej piesne „Pohoda“na ktorý ho podľa jeho slov vyslala sama jeho manželka so slovami: „Prosím ťa choď na tú Pohodu,nesklam ich dôveru“.No povedzte.Nie je ten náš prezident aj tak filantrop?
    zdroj:
    http://voltaire.netkosice.sk/ini.html#page0

  • Gatta • 15. červnaec 2017

    K titulnímu Stanovu článku:
    „Třetí cesta“… to je ten věčný lidský sen … soucitný křesťanský feudalismus, sociální kapitalismus, socialismus s lidskou tváří … … a vždycky se z toho nakonec vyklube ohyzdná obluda s nějakou tou velkou válkou na konci.
    Je to v moci peněz ? v obecné koncentraci moci ? ve složitosti vyspělých společností? může za to povaha homo sapiens a Sedm hlavních hříchů … ? Téma k diskuzi … k nekonečné diskuzi.

    Podstaná je taková ta prvotní rozhodovací, čistě politická, otázka: „Co chceme ?“
    Od toho se vše odvíjí.
    Lidstvo se dějinami dopracovalo k představě ideálu – blahobytné, vzdělané, občansky uvědomělé společnosti, kde včichni budou moci plně rozvinout svůj lidský potenciál. To ve zdravém prostředí a s vidinou lepší budoucnosti pro svoje potomky.

    Nějak se nám ten ideál někam ztratil. Výměnili jsme ho za číslo růstu jakéhosi fiktivního HDP a jiná čísla a seznamy našich pochybných úspěchů a z uvědomělých vzdělaných občanů se vyvinuli sobečtí konzumenti bez jakékoliv odpovědnosti … … … Jako už mnohokrát v historii.

    Tedy znovu ta stejná neodbytná otázka: Víme – „Co chceme ?“
    A co jsme ochotni pro to udělat ?
    A co jsme ochotni proto obětovat a oželet?

    Protože „samo se nic neudělá“ a na světě i v životě je vždy „něco za něco“.

  • Bety • 15. červnaec 2017

    Peter, myslím, že jsem se zmínila, že by to neprošlo zrovna lehce. Ale proto jsem také uvedla důležitost okamžitého uzákonění referenda. Pokud by lidé dostali možnost s pomocí referenda opravdu rozhodovat životně důležité otázky a ozval se vámi zmíněný „zúrivý rev“ odkudkoli, myslím, že by tu byla reálná možnost, že by to KSČM a jiní vyděděnci mohli ustát, stejně jako to při přímé volbě ustál Zeman, protože za ním byla většina. Myslím, že spousta lidí už má dost toho, že je dobrá jenom k volbám, a pak kdyby chtěli proti něčemu protestovat jsou obratem z voličů přejmenováni na lůzu která ničemu nerozumí. Jediné povolené protesty jsou ty, které jsou v režii americké ambasády a pražské kavárny – a to už se lidem také pěkně zajídá. Možná, že by i v něčem šlápli vedle, ale hlavní je, že by to bylo JEJICH rozhodnutí, už by to nebylo to O NÁS BEZ NÁS. Jistě, že by ty referenda něco stály, ale prachy se vyhazují na vyslovené kraviny – viz ty miliony, co nás bude stát pan Stropnický a jeho jednotka v Pobaltí. Možná, že jsme na ten kapitalismus s lidskou tváří blbě naletěli, ale to neznamená, že jsme BLBCI!

  • peter. • 16. červnaec 2017

    Bety:
    Veď ja ČR prajem len to najlepšie.
    No sú v Európe príklady,ako sa dokážu USA pomocou CIA vysporiadať s hrozbou komunizmu.V Taliansku je obdobie 60 – 80-tich rokov označované ako „roky olova“(olověná léta).Išlo o to,že v 60 – tich rokoch nastal v Taliansku úpadok kresťanských demokratov a veľký nárast preferencií komunistov.Hrozilo,že komunisti postavia vládu a USA sa dokonca obávali toho,že Taliansko prejde k socbloku.Prišla na radu akcia pod cudzou vlajkou.Začala séria teroristických akcií a atentátov,výbuchov,vrážd policajtov a politikov.Všetko bolo pripisované na vrub ľavicových extrémistov a teda komunizmu.V skutočnosti to bolo naplánované CIA a atentáty boli z väčšej časti dielom ultra pravicových skupín.
    Akcia sa vydarila,komunisti v Taliansku prešli do socialistických strán a dnes už v Taliansku existujú len v nepatrnom, politicky bezvýznamnom množstve.
    doporučujem zadať do vyhľadávača heslo :roky olova v Taliansku.
    http://www.protiprud.sk/politika/1936.htm
    Tak si nerobím žiadne ilúzie o tom,že práve KSČM bude dovolené meniť politické pomery v ČR výraznejším spôsobom.Napríklad tak,že sa pokúsi iniciovať vystúpenie ČR z NATO pomocou referenda.

  • Bety • 16. červnaec 2017

    Peter, nejsem naiva. Chápu, že zaprvé KSČM tolik hlasů nezíská, zadruhé pokud by je získali, měli by velké problémy svůj program uskutečnit. ALE šlo o to, kde najít nějakou levici. A kdyby získali o významné procento víc hlasů než měli doposud, tak by společně s ostatními otloukánky měli možnost prosadit alespoň něco. Navíc by snad došlo těm ostatním stranám, že by měly trochu myslet na to, že žádný strom neroste do nebe, a že voličům konečně došlo, že nehájí jejich, ale jen své zájmy, a navíc nás všechny ponižují tím, jak naším jménem lezou kdekomu do zadku. Možná, že by ČSSD z pudu sebezáchovy i to referendum podpořila, kdo ví? Myslím, že by to aspoň za pokus rozhodně stálo – už jen ty rozhořčené ksichty pražské kavárny by byly k nezaplacení.