Diskuze k článku


  • peter. • 3. srpna 2016

    Budem písať o tejto otázke(rómskej)z pozície občana SR,lebo situáciu v ČR nepoznám dostatočne na to,aby som sa k nej vyjadroval.Rómovia žijú na Slovensku už viac ako 600 rokov a svoj spôsob života za túto dobu nijako výrazne nezmenili.Po r.1989 v dôsledku nástupu kapitalizmu prišli ako prví o prácu.Štát im to nahradil sociálnymi dávkami a tým,že ich poučil o ich „ľudských právach“.Rómovia spoznali slovo „diskriminácia“.A štát začal každoročne vydeľovať obrovské sumy peňazí na riešenie“rómskej otázky“,ktoré spolu so štedrými prídelmi peňazí z EU a s peniazmi od tzv.“filantropov“typu Soroš,nemohli uniknúť pozornosti supov-mrchožrútov v rôznych „neziskových“ mimovládnych organizáciách,ani tzv.rómskej šľachte.A tak sa tieto peniaze nikdy k samotným Rómom nedostali.Tým sa dostávam k svojmu prvému tvrdeniu.
    Rómska otázka sa nerieši preto,že súčasný stav je vyhovujúci pre všetkých okrem Rómov a ich susedov z majority.Tu celkom logicky vznikajú konflikty,ktoré sa stávajú živnou pôdou pre parazitov živiacich sa na nich.Každý konflikt sa musí riešiť,na riešenie musí štát vyčleniť peniaze a na peniaze čakajú už spomínaní paraziti.Priživia sa aj politické strany,novinári,ľudskoprávnici,sociológovia atd .To moje druhé tvrdenie je,že Rómom najviac škodí tzv.“politická korektnosť“ktorá v majorite vytvára dojem,že Rómovia sú štátom chráneným etnikom,keď príslušníkom majority nie je dovolené nič a Rómom všetko.
    Na pozadí súčasnej migrantskej krízy v Európe sa tieto moje tvrdenia len potvrdzujú.
    Konflikt medzi Rómami a majoritou je umelo živený.Čo by si len bez neho počali ľavičiarski „progresivisti“liberáli,všetci tí tlčhubovia a príživníci z MVO?Veď bez neho by sa nedalo písať o extrémistoch,neonacistoch,fašistoch….Preto rómsku otázku nebude riešiť,nikto.Ani žiadna vláda.

  • PPK • 3. srpna 2016

    Romská otázka je otázka na výsost občanská. Fakt, že právě takto řešena není, je vinou politiků za to neřešení zodpovědných.

  • peter. • 3. srpna 2016

    PPK napsal

    Romská otázka je otázka na výsost občanská. Fakt, že právě takto řešena není, je vinou politiků za to neřešení zodpovědných.

    PPK:
    Mňa dokážu až do nepríčetnosti vytočiť názory politikov, žurnalistov aj niektorých bohatších Rómov,že stav v ktorom sa dnes Rómovia nachádzajú, spôsobili „komunisti“,lebo sa im snažili nedemokraticky vnútiť hodnoty ktoré si ctila majorita.Uvediem len jednu z týchto hodnôt.“Kto nepracuje,nech neje“.A tí komunisti Rómom prácu dali.Pozemné stavby by bez Rómov nemohli existovať.Rómski chalani z osád museli nedemokraticky narukovať na VZS,kde sa naučili základom hygieny,poriadku, disciplíne a mnohí z nich si tam urobili(boli k tomu nedemokraticky donútení)vodičáky.Komunisti zrušili 600 rómskych osád a Rómov násilím vysťahovali do bytov prvej kategórie…. a podobné nezmysly. .
    Nikto sa dodnes nepokúsil jasne sformulovať nejaký návrh,ako rómsku otázku riešiť k obojstrannej spokojnosti.Oni prežili feudalizmus,raný kapitalizmus,prvorepublikovú demokraciu,fašizmus,socializmus a prežívajú aj dnešnú „demokraciu“…bez významnej zmeny svojho životného štýlu.Oni nikdy nebudú súhlasiť s tým,aby tento ich životný štýl menil nejaký gádžo.Zmeniť ho, by mohli len samotní Rómovia,ich autority.Bohužiaľ,väčšinu z tých tzv.rómskych autorít tvoria mafiáni,pasáci,úžerníci a kriminálnici.Rómovia,ktorým sa vlastným úsilím podarilo vystúpiť zo začarovaného kruhu biedneho rómskeho života – rómska inteligencia,tá sa ku svojmu pôvodu ani nepriznáva(česť výnimkám) a nie aby sa ešte angažovala v pozdvihnutí svojho národa.Bolo by zaujímavé zistiť,koľko peňazí bolo za cca.20 rokov investovaných do riešenia rómskej otázky a aký bol z toho prínos pre samotných Rómov.
    Preto ja tvrdím,že rómska otázka je výsostne záležitosťou Rómov.Lebo bez porušenia ich „ľudských práv“,tak ako sú dnes nastavené,to nedokáže nikto.

  • Gatta • 3. srpna 2016

    Re peter – dobře jste to napsal.

    A za celá ta dlouhá léta opravdu jediný „slušný“ kulturní počin na téma romů byl neslušný Roming. :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=PBFcb2SxcB4
    https://prehrajto.cz/roming-roming-cz-dabing-2007/5611376a5816f

  • bbb • 3. srpna 2016

    peter. napsal
    Rómovia žijú na Slovensku už viac ako 600 rokov a svoj spôsob života za túto dobu nijako výrazne nezmenili.

    A to citované se jeví být zásadním problémem. Protože před 50 lety x Cikánů za vesnicí v osadě a 3x Slováků ve vesnici. Nyní už také 4x oproti 3x.
    Možnosti?

  • racek • 3. srpna 2016

    Je to moc hloupý, ale popsaný proces na který se autor ptá je popsaný v mnohé literatuře, která je označovaná za xenofobní, rasistická, zfalšovaná, anti…atd. Radši to nečtěte.

  • PPK • 3. srpna 2016

    peter. napsal
    Preto ja tvrdím,že rómska otázka je výsostne záležitosťou Rómov.Lebo bez porušenia ich „ľudských práv“,tak ako sú dnes nastavené,to nedokáže nikto.

    Peter, zde na OM je to akademický problém a proto prosím: To, co teď napíši, neberte osobně a neuražte se! Jsem totiž toho názoru, že se mýlíte. Navíc tím apriori názorově vzdáváte naději na vyřešení tohoto problému SPRÁVNÝM SOCIÁLNÍM ŘÍZENÍM a tu naději nevědomky nahrazujete politickou berličkou typu „Rezignuj na romský a tím i indukovaný slovenský rasismus, přijmi raději princip rozdělování společnosti a jakž takž naději na alespoň nějaké panování nad ní s tím, že tu „šlechtu“ (ty nejchytřejší rasisty) z obou etnických množin budeš muset trvale podplácet, aby ti uvnitř svých etnik udrželi klid, i když to vůbec nebude občanský smír.“

    Takže co s tím? Romský problém je typický problém občanského soužití. Soužití s většinovou společností na území, kde ta romská menšina právě je. Nahradíte-li „lidská práva“ právy občanskými, právy s hlavní zásadou absolutní rovnosti bez výjimek všech před zákonem, ukončíte rasismus Romů i té většiny. Pokud to vzdáte a přijmete ROMSKÉ RASOVÉ ULTIMATUM typu „Oni nikdy nebudú súhlasiť s tým, aby tento ich životný štýl menil nejaký gádžo“, tak nic nevyřešíte a problém bude sociálně vyhnívat trvale dál.

    Komunisti to principiálně vůbec nedělali špatně. Špatné bylo, že jejich úředníci exekutivy „dole“ byli občas buď příliš líní anebo právě od romské „šlechty“ zkorumpovaní. Také ta interpretace romské otázky tehdejší, je dnešní propagandou lživě zkreslována, aby se dnešní stav bagatelizoval. Ti komunisté v 50.letech totiž rovněž začínali s ghetty, než prosadili romskou integraci.

    A pozor, pokud se to naše „demokracie“ teď nenučí s Romy, s islámskými imigranty se tu už bude střílet a ti, kteří budou střílet první, budou fašisté, vychovaní nikoliv nějakými komunisty, ale právě tou dnešní „demokracií“. A sociální problém tu už zas „jako“ zmizí.

  • PPK • 3. srpna 2016

    P.S. – Peter, aby nedošlo k nedorozumění podotýkám, že jinak v popisu stavu romské problematiky máte v mnoha dalších věcech naprosto pravdu. Nesouhlasím jen s tím Vaším beznadějným resumé. Tam se naše názory liší. A ještě znovu zopakuji: Všechno, co společnost rozděluje, co odvádí pozornost od nezaměstnanosti a dalších sociálních problémů kapitalismu, to se dnešní propagandě hodí. Proto právě toto odvádění pozornosti budou různí politici, propagandisté, „lidskoprávní“ parazitičtí aktivisté a jejich tučně placené „neziskovky“ vždycky podporovat a kritiky špatného řízení společnosti budou často rovnou házet spolu s nácky do jednoho ideologického pytle, aby je umlčeli od poukazů na vadné řízení SPRAVEDLIVÉHO OBČANSKÉHO státu.

  • peter. • 3. srpna 2016

    Rómovia na Slovensku patria už akosi ku koloritu krajiny a ľudia tak ako za socializmu,by ani dnes s nimi nemali vážnejšia problémy.No bohužial,majú!Problémy s nimi začali príchodom „demokracie“,ktorá spôsobila zvýšenie rómskej kriminality.Drobnej a občas aj závažnej,pri ktorej príde o život človek.Ľudia sa potom zúčastnia protestného zhromaždenia ktoré má svojich organizátorov, ale ani známy „nácek“Kotleba nikdy nikoho nevyzýval k nejakému pogromu na Rómov.Vyzýval štátnu moc,aby problém s Rómskou kriminalitou a rómsky problém obecne riešila a účinne chránila všetkých svojich občanov ktorí zo svojich daní prispievajú aj na Rómov..Toto nazývať extrémizmom, nacizmom alebo anticiganizmom a spájať s tým dokonca KKK,je nenáležité.Od vypuknutia imigračnej krízy ako keby sa rómska problematika vytratila a nahradili ju obavy z príchodu imigrantov.Napodiv,v protiimigranských postojoch zase nehrajú prím „náckovia“,extrémisti a xenofóbovia ale politici ktorí zaujali k imigrantskej hrozbe zodpovedný postoj. Kotleba a jeho strana je v tom až za týmito politikmi.U nás sa „náckovia“xenofóbovia a fašisti nejako nechytajú na migrantskej téme a ak mám určiť,čoho sa týkali väčšie demonštrácie v Bratislave za posledného jeden a pol roka,tak to boli učitelia a zdravotné sestry ktorí chceli vyššie platy,bolo to zhromaždenie za zachovanie klasickej rodiny,pravidelné demonštrácie proti NATO,a protesty pod názvom „Stop likvidácii Európy,spoločne za Slovensko proti diktátu Bruselu.“V r.2015 sa tejto demonštrácie zúčastnilo 10 tisíc ľudí a boli pokusy označiť ju za extrémistickú.Vyvrátili ich zúčastnené osobnosti,ktoré v nijakom prípade nebolo možné označiť za „náckov“
    Z článku mám pocit,že chce rozdúchať niečo,z čoho majú ľudia oveľa menšie obavy ako z možného príchodu imigrantov.

  • peter. • 3. srpna 2016

    PPK napsal
    Peter, aby nedošlo k nedorozumění

    PPK:
    Vážim si váš názor.Chcel som len diskutovať,nie polemizovať.A tento dlhé roky neriešený problém si podľa mňa zaslúži viac ako iba diskusiu.Málokto vie,že Rómovia netvoria ucelenú komunitu ale,že aj oni sa medzi sebou rozlišujú.Asi 10% z nich tvoria Olaskí Rómovia.Sú svetlejší,bohatí,obľubujú zlato a nikoho medzi seba nepustia.Prišli na naše územie neskôr ako tzv.“rumungeri“,ich reč obsahuje veľa slov z rumunčiny a niekedy im ťažko rozumejú aj väčšinoví Rómovia.
    Rumungeri sa podľa etnografov tiež delia na tzv.žuže Roma a degeš Roma.Žužu znamená,že sú čistí,ženy pri varení dodržujú až úskostlivo hygienu a degešov považujú za ľudí,ktorí kazia dobré meno Rómom všeobecne.Jedno majú ale všetci spoločné : Nikdy dobrovoľne nezmenia svoj životný štýl pod vplyvom gádžov.Preto som napísal,že iniciatíva musí prísť od nich samotných.Samozrejme,v podmienkach kapitalizmu je iluzórne myslieť si,že ku tomu dôjde v priebehu nejakých X rokov.
    http://zivot.cas.sk/clanok/3468/zlati-cigani

  • PPK • 3. srpna 2016

    peter. napsal
    Problémy s nimi začali príchodom „demokracie“,ktorá spôsobila zvýšenie rómskej kriminality.Drobnej a občas aj závažnej,pri ktorej príde o život človek

    Pán Peter, také já si vážím Vaše názory, přičemž si v souvislosti s těmi klany vzpomínám nejen na ten díl Sanitky, kde se konala jakási cikánská svatební břitvová „zabíjačka“, ale i na jedno mé náhodné setkání ve vlaku, někdy před třiceti roky, kdy jsem se dal do řeči s takovým starším člověkem, který mi řekl, že v 60. letech pracoval u kriminálky jako operativec a měl na starosti právě romskou kriminalitu a kriminalitu tak zvaných světských lidí (kolotoče a pod.) Říkal, že tehdy to byla kriminalita spíše typu krádeží a násilí než kriminalita ekonomická. A proč si to i dnes pamatuji? Protože mne tehdy překvapilo jeho sdělení, že prý na jaře roku 1968 dostal od svého šéfa rozkaz zlikvidovat kartotéku všech svých cikánských a světských agentů informátorů s odůvodněním, že „už to nebude potřebovat“, rozlišovat Romy a Gádže. O tom, jak to bylo dál, ale mluvit nechtěl, prý beztak za pár let odešel do civilu. Zřejmě ale v té době, kdy jsme si ve vlaku povídali, byl už asi pojišťovákem, protože stále jen mluvil a mluvil a i v tom vlaku mi nabízel, že mi zařídí tehdy populární „sdružené pojištění domácnosti“. Kdo ví, jestli ten člověk dnes ještě žije. Sice jsme se už nikdy potom nesetkali, ale to, co povídal o Pražském jaru 1968 a o té kartotéce, to mám v paměti dodnes …

  • peter. • 3. srpna 2016

    peter. napsal
    žuže Roma a degeš Roma

    Pre doplnenie:
    http://rombase.uni-graz.at/cgi-bin/art.cgi?src=data/ethn/belief/clean.cs.xml

  • PPK • 3. srpna 2016

    22:29 3. 8. 2016
    Komentář čeká na schválení.

  • idiotronic • 3. srpna 2016

    peter. napsal
    PPK:
    Vážim si váš názor.Chcel som len diskutovať,nie polemizovať.A tento dlhé roky neriešený problém si podľa mňa zaslúži viac ako iba diskusiu.Málokto vie,že Rómovia netvoria ucelenú komunitu ale,že aj oni sa medzi sebou rozlišujú.Asi 10% z nich tvoria Olaskí Rómovia.Sú svetlejší,bohatí,obľubujú zlato a nikoho medzi seba nepustia.Prišli na naše územie neskôr ako tzv.“rumungeri“,ich reč obsahuje veľa slov z rumunčiny a niekedy im ťažko rozumejú aj väčšinoví Rómovia.
    Rumungeri sapodľa etnografov tiež delia na tzv.žuže Roma a degeš Roma.Žužu znamená,že sú čistí,ženy pri varení dodržujú až úskostlivo hygienu a degešov považujú za ľudí,ktorí kazia dobré meno Rómom všeobecne.Jedno majú ale všetci spoločné : Nikdy dobrovoľne nezmenia svoj životný štýl pod vplyvom gádžov.Preto som napísal,že iniciatíva musí prísť od nich samotných.Samozrejme,v podmienkach kapitalizmu je iluzórne myslieť si,že ku tomu dôjde v priebehu nejakých X rokov.
    http://zivot.cas.sk/clanok/3468/zlati-cigani

    Překvapilo mne, že za článkem ,,zlatí cigani“ není ani jeden diskusní příspěvek.
    Chtěl jsem upozornit na knihu, kde se vysvětlují některá pravidla, která mají kořeny v kastovním systému a bez jejichž znalosti nelze sestěhovat neznámé rodiny do jednoho domu.
    název: Cikánské skupiny a jejich sociální organizace
    autoři: Marek Jakoubek, Lenka Budilová
    ISBN 978-80-7325-178-9
    V roce 1961 dorazili do našeho městečka migranti, nás bylo v druhé třídě 45 dětí, takže se nevyučovalo, spíš se držela kázeň jako jediný cíl. Migranti dostali vily po odsunutých Němcích , dnes již vily nestojí, nevydržely. Přepadli mne na naší zahradě jen dvakrát. Pak už jsem měl příliš velkou sílu (oproti nim).

  • peter. • 4. srpna 2016

    PPK napsal
    že prý na jaře roku 1968 dostal od svého šéfa rozkaz zlikvidovat kartotéku všech svých cikánských a světských agentů informátorů s odůvodněním, že „už to nebude potřebovat“,

    PPK:
    Ja si myslím,že šéf toho pána bol informovaný o tom,že k moci sa chystajú reformní komunisti a Novoľavičiari.Vďaka vstupu vojsk VZ,sa ich nástup oddialil o 40 rokov.Program ale zostal rovnaký.Politická korektnosť páva menšín povýšené nad práva väčšiny,ľudské práva(v nedeľu v Blave pochodovali s homosexuálmi aj pedofilovia(!)) a preto mali byť tie zoznamy zlikvidované.
    http://www.konzervativnyvyber.sk/v2/herbert-marcuse-imigranti-ako-nova-revolucna-sila/3418/

  • bbb • 4. srpna 2016

    Prvý detský tábor v Hrabušiciach na Spiši citovo zasiahol štyridsiatku detí, ale aj organizátorov a dobrovoľníkov.
    „Niektoré deti akoby v sebe už mali postavenú stenu. Nemyslím si, že ide o diskrimináciu, ale štyria alebo piati zo skupiny už majú predsudky proti rómskym deťom. O tieto deti sa bojím,“ povedal dobrovoľník Jiwhan Yoon z Južnej Kórey.
    http://romovia.sme.sk/c/20216909/dobrovolnik-z-korey-o-niektore-deti-sa-bojim.html

  • peter. • 4. srpna 2016

    PPK:
    Keď si spomínate,tak už vtedy,koncom 60 – tych rokov vzali etniku o ktorom diskutujeme jeho poctivé meno a zmenili ho na „Rómovia“.Vrátili mu ho až v rokoch normalizácie.Hneď po tzv.zamatovej revolúcii prvé,čo „revolucionári“urobili bolo to,že obnovili pomenovanie tohoto etnika opäť na „Rómovia“ Ani sa tých Rómov nikto neopýtal,či s tým súhlasia.A tak sa mi dodnes stáva,že sa príslušník tohoto etnika ohradí proti takémuto pomenovaniu.Ja nie som žiadny Róm,ja som C….!

  • RSokol • 4. srpna 2016

    Podle přesně stejného klíče, včetně zákulisních zájmů, nebyl ani Hitler autentický, ovšem nakonec se autentickým stal. A nejspíš asi tak autentickým, jak je vůbec možno, protože těžko si lze představit více, než když jsou miliony ochotny jít za Vaši myšlenku umírat do války. Takže správná otázka a také správný směr hledání je: Kde jsou meze, za kterými se z okrajových extremistů, jací budou v každé společnosti asi vždycky, stanou posléze ti jediní, kteří poskytnou lidem alespoň nějakou naději na řešení jejich problémů? Kam až je potřeba dostatečnou většinu zatlačit, než si řekne, že jí už nic jiného nezbývá? Pak totiž teprve mohou být ochotni ono do té doby extrémní přijmout jako autenticky své.

    Nu a imigranti vs. Romové? Ano, imigranti dočasně zatlačili problém soužití s Romy, ale to je opravdu jen přechodné, podobně jako když se „zvyšuje tolerance“ v období ekonomické konjunktury. Princezně na hrášku může přibýt matrace, takže hrášek lépe skousne, nebo se taky může bacit do hlavy o pelest, a tudíž mít na čas jinou bolístku. Hrášek ale nejenže nikam nezmizel, ale ani se na něm vůbec nic nezměnilo. Takže se zeptám: Co si asi tak myslíte, že vidí průměrný Čech sledující v televizi záběry imigrantů? Myslím, že v první řadě vidí jen další lidi, se kterými bude velký problém vyjít. Historicky asi nejbohatší rezervoáry zkušenosti jsou pro nás soužití s Němci, Slováky a Romy, a to podle mne přibližně v tomto pořadí. Hádám ale, že když Čech sleduje lidi u žiletkového plotu nebo v táboře, tak nevidí Němce nebo Slováky. Náš postoj k imigrantům je negativní v první řadě vlivem vágního (mediálního) povědomí o islámu, ale hned na druhém místě je faktor negativní zkušenosti ze soužití s Romy. Takže si troufnu si tvrdit, že Češi kvůli imigrantům na Romy vůbec nezapomněli. Naopak.

  • Gatta • 4. srpna 2016

    Otázkou také je, jaké bude „soužití romu s imigranty“?

  • peter. • 4. srpna 2016

    peter. napsal
    VZ,sa ich nástup oddialil o 40 rokov.Program ale zost

    oprava:
    O 20 rokov.Nie o 40.ospravedlňujem sa.

  • fajt • 4. srpna 2016

    je zajímavý, že od roku 89 odešlo na západ z východního bloku přes 20 mil. obyvatel, proto se asi taky ( nehorázně ) falšují v těchto zemích demografické údaje ( možná i proto se v Německu cíleně masívně kumulují imigranti, kteří mají v další generaci zaplnit vyprázdněné východní území a nadále západu poskytovat sanitární službu, tentokráte záměrně nekompatibilním obyvatelstvem ). ..)

  • peter. • 4. srpna 2016

    RSokol napsal
    . Takže se zeptám: Co si asi tak myslíte, že vidí průměrný Čech sledující v televizi záběry imigrantů?

    Vidí to isté ako Slovák.Hrozbu.A pociťuje rovnaké obavy.Ak neveríte,tak sledujte diskusie pod článkami o imigrantoch uverejnené nie v alternatívnych médiách ale aj v mainstreame.Alebo vyjadrenia našich politikov,zameraných proti imigrantskej politike.(U nás ich je väčšina)
    Podľa vašej filozofie,by sa mali už teraz odchytávať a eliminovať tí najaktívnejší spomedzi ľudí ,ktorým vadí že štát nezasahuje proti skupine iných ľudí ktorá ich okráda,rabuje im v záhradách a príležitostne spácha aj niečo horšie.A to preventívne aj tých, ktorí ešte ani netušia,že sú vlastne budúcimi fašistami a nacistami ale stačí,ak nemajú názory slniečkárov.Aby sa z nich nemohol stať nový Hitler.Mimochodom my nechceme „lebensraum“ako Hitler.Chceme len pokojne a slušne žiť.
    Kde zlyháva štát,možno vždy očakávať že sa o nápravu bude chcieť postarať niekto iný. Heroische Gelassenheit – to radia Nemcom niektorí ich politici.No ako vidno,Nemci nechcú „držať“ako ovce.Začínajú sa brániť,demonštrujú proti Merkelovej politike a 85% Nemcov požaduje odstúpenie Merkelovej.
    Začína to vyzerať tak,že niekomu veľmi chýbajú neonacistické,extrémistické a pod.aktivity.Niet potom čím strašiť,na čo poukazovať a pred čím varovať.
    Ale ako som už napísal,pozerám sa na problém očami občana Slovenska.Českú realitu nepoznám tak,aby som sa k nej mohol vyjadrovať.

  • fajt • 4. srpna 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=d_BIvgT9xkA – a za mergle kraje. ..)

  • fajt • 4. srpna 2016

    http://www.instory.cz/3204-to-je-zase-prasarna-sobotkova-vlada-pekne-v-tichosti-venuje-uhlobaronum-z-okd-dve-miliardy.html – a informovanost je za dob neofeudalismu na bodu mrazu, takže nadnárodní korporace se svými národními kolaboranty a nebo kulturní třesk a pak velké české ( i evropské ) hovno … těžko říci, co je lepší, ale jiné alternativy výhledově prostě není. ..)

  • peter. • 4. srpna 2016

    fajt:
    Keď už máte tak rád to naše Zamagurie a Pieniny,tak si ich pripomeňte:
    http://www.youtube.com/watch?v=eC3eRTEmbkI

  • peter. • 4. srpna 2016

    Diskutujeme o nenávisti,o Rómoch,imigrantoch…
    A pri tom v Európe vštepujú nenávisť k Rusom už deťom.A ešte k tomu pri športe.
    V Nórsku sa odohrával medzinárodný futbalový turnaj.Rozhodca zápasu Nórsko vs.Rusko,až okato vystupoval a pískal proti ruským deťom.pri odchode do šatní jeden z nórskych chlapcov povedal ruskému brankárovi,že je „ruská sviňa“.Strhla sa bitka.Bili sa dvaja Rusi s dvomi Nórmi.Rodičia Nórov vtrhli na ihrisko a bili Rusov(deti).Jednému s ruských chlapcov spôsobili trieštivú zlomeninu ruky….nechce sa mi už o tom písať,prečítajte si sami:
    https://cont.ws/post/336871

  • fajt • 4. srpna 2016

    peter. napsal

    fajt:
    Keď už máte tak rád to naše Zamagurie a Pieniny,tak si ich pripomeňte:
    http://www.youtube.com/watch?v=eC3eRTEmbkI

    pěkné, kdo by to do Zmožka řekl :-) na tomto kraji mám rád hodně věcí, třebas i taková nádherná zátiší, které si později i pořádně vychutnám . ..) http://www.imagehosting.cz/images/wp2016tct.jpg

  • peter. • 5. srpna 2016

    Baránek je jeden z tých slovenských analytikov,ktorého analýzy a komentáre si vždy rád prečítam.
    http://www.glob.sk/cas-blaznov-cas-umierania/

  • peter. • 5. srpna 2016

    Konečne niekto vniesol svetlo do tmy a ja už viem,kto je potenciálny nacionalista,extrémista,fašista,Hitler a fuj(!) – nepriateľ ľudstva:
    https://proevropu.com/zpravy/ct-zase-perli-podivejte-se-kdo-je-podle-televize-extremista-a-lide-se-zlobi-ze-jde-opet-o-cenzuru/

  • Irena • 5. srpna 2016

    peter. napsal

    Baránek je jeden z tých slovenských analytikov,ktorého analýzy a komentáre si vždy rád prečítam.
    http://www.glob.sk/cas-blaznov-cas-umierania/

    Není nad to nazývat věci pravými jmény.

  • fajt • 5. srpna 2016

    peter. napsal

    Konečne niekto vniesol svetlo do tmy a ja už viem,kto je potenciálny nacionalista,extrémista,fašista,Hitler a fuj(!) – nepriateľ ľudstva:
    https://proevropu.com/zpravy/ct-zase-perli-podivejte-se-kdo-je-podle-televize-extremista-a-lide-se-zlobi-ze-jde-opet-o-cenzuru/

    opravdu nevím, kde by se ti výstavní pitomci z české televize poděli, kdyby jim někdo zavřel tu jejich extremistickou a propagandistickou fabriku – tuhle jedovatou skříňku nepouštět a hlavně NEPLATIT !. ..)

  • fajt • 5. srpna 2016

    předevčírem jsem byl na úřadě ( prý mi padla expirace z jedné ovčí čipovky ) a opětovně jsem potkal tolik veledůležitých a nepostradatelných přeužitečných kokůtků a pitar, že jsem to potom až do večera rozcházel … dobrý browarek od koleše, který má systém a režim totálně na háku ( a dává mu pěkně za uši) naprosto bodl a pohladil na duši. ..)

  • RSokol • 5. srpna 2016

    peter. napsal
    Vidí to isté ako Slovák.Hrozbu.A pociťuje rovnaké obavy.Ak neveríte,tak sledujte diskusie pod článkami o imigrantoch uverejnené nie v alternatívnych médiách ale aj v mainstreame.Alebo vyjadrenia našich politikov,zameraných proti imigrantskej politike.(U nás ich je väčšina)
    Podľa vašej filozofie,by sa mali už teraz odchytávať a eliminovať tí najaktívnejší spomedzi ľudí ,ktorým vadí že štát nezasahuje proti skupine iných ľudí ktorá ich okráda,rabuje im v záhradách a príležitostne spácha aj niečo horšie.A to preventívne aj tých, ktorí ešte ani netušia,že sú vlastne budúcimi fašistami a nacistami ale stačí,ak nemajú názory slniečkárov.Aby sa z nich nemohol stať nový Hitler.Mimochodom my nechceme „lebensraum“ako Hitler.Chceme len pokojne a slušne žiť.
    Kde zlyháva štát,možno vždy očakávať že sa o nápravu bude chcieť postarať niekto iný. Heroische Gelassenheit – to radia Nemcom niektorí ich politici.No ako vidno,Nemci nechcú „držať“ako ovce.Začínajú sa brániť,demonštrujú proti Merkelovej politike a 85% Nemcov požaduje odstúpenie Merkelovej.
    Začína to vyzerať tak,že niekomu veľmi chýbajú neonacistické,extrémistické a pod.aktivity.Niet potom čím strašiť,na čo poukazovať a pred čím varovať.
    Ale ako som už napísal,pozerám sa na problém očami občana Slovenska.Českú realitu nepoznám tak,aby som sa k nej mohol vyjadrovať.

    Svou reakcí jsem odpovídal Stanovi v tom smyslu, že pro autenticitu vůbec nemusí být rozhodující (a obzvláště v dlouhodobějším horizontu), zda za podobnými extremisty stojí nějaké další zájmy či faktory, ovšem rozhodujícím se docela jistě může stát to, když se naše pozornost soustředí na ně místo toho, abychom zkoumali skutečné problémy existující ve společnosti. Jenže to je bohužel pro většinu aktivistů příliš zdlouhavé a složité. Nepřináší to možnost snadno dosahovat cíle „identifikace rasistů“, nedá se přitom sypat z rukávu akademické či „knížecí“ rady ohledně soužití s odlišnými kulturami, a podobné pohodlné aktivity. Navíc to ještě nese vcelku dobře rozpoznatelné riziko nabourávání jejich multikulti dogmat a stereotypů. Takže raději budou vířit okolo marginálních postaviček, protože tím se pohybují v oblasti, kde jsou věci dobře čitelné a mají své reakce dobře nacvičené. To, co ony postavičky marginality může zbavit, jim přitom může naprosto unikat.

    Hitler vůbec nezačínal jako autentický hlas většiny Němců. Někdo si nedokáže ze své představy odpárat co přišlo později, ale pravda je, že i Hitler začínal jako obskurní postavička, a to nejen pro tehdejší mocné – např. Hindenburgův despekt ala Hitler tak nanejvýš vrchní pošťák – ale byl takový i pro běžné Němce. Jeho počáteční autenticita byla prakticky nula coby mluvčího hrstky nespokojených důstojníků a pár Freikorps. Ovšem německá společnost – stejně jako celý svět – prošla vývojem který on sice nakonec využil, ale ani ve snu nebyl od počátku jeho dominantním hybatelem nebo původcem.

    Takže nikoli. Moje filozofie je pravý opak. Nelapejme nikoho jen proto, že není spokojen s vedením společnosti – a pokud možno čistě za názor nelapejme vůbec nikoho – a namísto toho se ptejme po skutečných dějích a jejich příčinách.

  • RSokol • 5. srpna 2016

    peter. napsal

    Diskutujeme o nenávisti,o Rómoch,imigrantoch…
    A pri tom v Európe vštepujú nenávisť k Rusom už deťom.A ešte k tomu pri športe.
    V Nórsku sa odohrával medzinárodný futbalový turnaj.Rozhodca zápasu Nórsko vs.Rusko,až okato vystupoval a pískal proti ruským deťom.pri odchode do šatní jeden z nórskych chlapcov povedal ruskému brankárovi,že je „ruská sviňa“.Strhla sa bitka.Bili sa dvaja Rusi s dvomi Nórmi.Rodičia Nórov vtrhli na ihrisko a bili Rusov(deti).Jednému s ruských chlapcov spôsobili trieštivú zlomeninu ruky….nechce sa mi už o tom písať,prečítajte si sami:
    https://cont.ws/post/336871

    Mladí ruští fotbalisté zuřivě napadli norské protivníky

    Psal jsem tu před pár dny dlouhý text o tom, jak pochybné je to s jakoukoli pravdou, na kterou jsem si sám nesáhl, sám ji neviděl atd., a že si mohu maximálně vybrat, čemu budu věřit. Netřeba to tedy opakovat.

  • Alena • 5. srpna 2016

    RSokol napsal
    Mladí ruští fotbalisté zuřivě napadli norské protivníky

    Psal jsem tu před pár dny dlouhý text o tom, jak pochybné je to s jakoukoli pravdou, na kterou jsem si sám nesáhl, sám ji neviděl atd., a že si mohu maximálně vybrat, čemu budu věřit. Netřeba to tedy opakovat.

    V tom případě zpochybňujete jakékoliv zprávy, i naprosto oficiální

  • peter. • 5. srpna 2016

    http://medzicas.sk/evropo-dychej/

  • peter. • 5. srpna 2016

    RSokol napsal
    mohu maximálně vybrat, čemu budu věřit. Netřeba to tedy opakovat.

    Ak v nejakom spore stojí len slovo proti slovu,tak je potrebné pozrieť sa a zhodnotiť pravdepodobnosť vyjadrení oboch strán.V tomto prípade ruská strana nemá možnosť svoje tvrdenia dokázať,lebo nórska strana odmietla jej protest. Odmietla aj vyšetriť,ako sa tá bitka skutočne udiala a obmedzila sa len na medializovanie svojej pravdy,čo v tomto prípade znamená pošpinenie Ruska.Ak uvážim,že V.B.,Nórsko a Švédsko dlhodobo vylievajú špinu na čokoľvek čo jé ruské,tak ja sa skôr prikláňam k tomu,čo hovoria Rusi.Oprávňuje ma k tomu aj to,akým spôsobom hodnotili západné médiá zrážky medzi fans Ruska a Anglicka(nevinní anglickí fanúškovia obľúbení v celej Európe boli zmasakrovaní surovými príslušníkmi ruských „specnaz“vydávajúcich sa za fanúšikov a vybratých samotným Putinom),alebo to,ako sa západné médiá stavajú k OH,dopingu a ruským športovcom.
    Že sa na stranu západných médií postavili „Britské listy“,už dávno nikoho neprekvapuje.

  • Alena • 5. srpna 2016

    neboli pane Peter, když je propagandy příliš hodně, přestává zabírat

  • peter. • 5. srpna 2016

    niečo sa deje v Paríži.Policajti evakuovali z okolia eiffelovky ľudí a vytvorili okolo nej kordón.
    http://www.rusdialog.ru/news/74843_1470424940

  • peter. • 6. srpna 2016

    No tak žijem na ďalekom východe.Ku nám sa pokrok a nové smery v politike,morálke a humanizme dostávajú s opozdením.Niektorí západniari nás nazývajú vidlákmi,lebo si naivne myslíme,že imigranti pre nás predstavujú hrozbu,že sa držíme zubami-nechtami tradícií našich predkov a že náš národ a tradičná rodina sú pre nás hodnotami za ktoré sa oplatí bojovať.
    Požadujeme,aby naša vláda plnila svoje ľavicové poslanie a zabezpečila pre všetkých občanov prácu ktorá nám umožní slušne žiť v mieri a pokoji.A chceme,aby chránila naše deti pred morálnym a duševným mrzačením.Vidíme preto hrozbu vo vojnách,terorizme ktorý tieto vojny plodia,v sociálnej nerovnosti,v odchode našej mládeže do zahraničia za prácou a v snahách zamoriť našu krajinu imigrantami.
    Sme východniari.Odtrhnutí od pokroku,ktorým nás chcú obšťastniť všetci politici(čím ďalej na západ,tým viac)no najmä ľavicoví „progresivisti“.Až Európska Komisia s p.Věrou Jourovou nám ukazuje,že najväčšie nebezpečenstvo pre náš život prináša naša nechuť k sexuálnym deviantom.Nie vojny,sociálna bieda a imigranti.Rómovia,nacionalisti a extrémisti už vôbec nie.Toto je pre nás a Európu dnes najdôležitejšie:
    http://www.hlavnespravy.sk/exekutiva-eu-spustila-kampan-proti-diskriminacii-lgbti-komunity/816404

  • RSokol • 6. srpna 2016

    Alena napsal
    V tom případě zpochybňujete jakékoliv zprávy, i naprosto oficiální

    V zásadě ano, ale měl bych dvě výhrady. Za prvé „zpochybňovat“ není úplně přesné. Já bych řekl, že pochybuji, nebo ještě přesněji se snažím mít vždy na paměti: „Nevím, co je pravda“. Před každým uvažováním o podobných informacích se tedy snažím vždy nezapomínat: „Pokud se to stalo tak, jak je uvedeno, pak…“

    A druhá výhrada je k obratu „i naprosto oficiální“. Jde o ono známé „Komu to prospívá?“, neboli kdo má největší zájem na tom pravdu zkreslit. No a v tom mají oficiální tvrzení největší „kus koláče“, i kdyby pro nic jiného než proto, že jaksi už z povahy věci budou taková tvrzení zkoumána nejčastěji. Takže sice ne vždy, ale jistě ve většině případů je oficiální pravda právě naopak na prvním místě k pochybnostem. A to bohužel nejen u věcí nejasných již z principu (tvrzení proti tvrzení), ale i u mnohem exaktnějších pravd.

    Bylo by krásné, kdyby vše fungovalo jak psal PPK v reakci u mého článku: „Jedinou pravdou je přece sama realita, vnímatelná smysly a případně prokazatelná kdykoliv zopakovatelným experimentem se stále stejným výsledkem…“ Ve skutečnosti to ale platí jen pro ten minimální výsek poznání, které mohu obsáhnout sám za a) vlastním experimentem a za b) experimentem vůbec. Co je dál, to už není moje vědění, ale věření a) experimentům druhých a b) navazujícím vývodům a interpretacím druhých (v podstatně větším objemu). No a v tom již figuruje i následující, což mimo jiné vysvětluje i to, proč to píši sem:

    Z knihy Free Speech od T. G. Ash

    „Francis Bacon famously observed that knowledge is power, while Michel Foucault turned that round to assert that power ‘determines what counts as knowledge’“

    „Francis Bacon famózně vypozoroval že vědomosti znamenají moc, zatímco Michel Foucault toto obrátil ke svému tvrzení, že ‚moc rozhoduje, co se počítá jako vědomosti‘“

  • RSokol • 6. srpna 2016

    peter. napsal
    Ak v nejakom spore stojí len slovo proti slovu,tak je potrebné pozrieť sa a zhodnotiť pravdepodobnosť vyjadrení oboch strán.V tomto prípade ruská strana nemá možnosť svoje tvrdenia dokázať,lebo nórska strana odmietla jej protest. Odmietla aj vyšetriť,ako sa tá bitka skutočne udiala a obmedzila sa len na medializovanie svojej pravdy,čo v tomto prípade znamená pošpinenie Ruska.Ak uvážim,že V.B.,Nórsko a Švédsko dlhodobo vylievajú špinu na čokoľvek čo jé ruské,tak ja sa skôr prikláňam k tomu,čo hovoria Rusi.Oprávňuje ma k tomu aj to,akým spôsobom hodnotili západné médiá zrážky medzi fans Ruska a Anglicka(nevinní anglickí fanúškovia obľúbení v celej Európe boli zmasakrovaní surovými príslušníkmi ruských „specnaz“vydávajúcich sa za fanúšikov a vybratých samotným Putinom),alebo to,ako sa západné médiá stavajú k OH,dopingu a ruským športovcom.
    Že sa na stranu západných médií postavili „Britské listy“,už dávno nikoho neprekvapuje.

    Viděl bych to obdobně, ovšem opakuji svou připomínku: Mohu se rozhodnout čemu uvěřím, a to na základě toho, co jsem se dozvěděl, ale nemohu vědět, co se opravdu stalo.

  • RSokol • 6. srpna 2016

    peter. napsal

    No tak žijem na ďalekom východe.Ku nám sa pokrok a nové smery v politike,morálke a humanizme dostávajú s opozdením.Niektorí západniari nás nazývajú vidlákmi,lebo si naivne myslíme,že imigranti pre nás predstavujú hrozbu,že sa držíme zubami-nechtami tradícií našich predkov a že náš národ a tradičná rodina sú pre nás hodnotami za ktoré sa oplatí bojovať.
    Požadujeme,aby naša vláda plnila svoje ľavicové poslanie a zabezpečila pre všetkých občanov prácu ktorá nám umožní slušne žiť v mieri a pokoji.A chceme,aby chránila naše deti pred morálnym a duševným mrzačením.Vidíme preto hrozbu vo vojnách,terorizme ktorý tieto vojny plodia,v sociálnej nerovnosti,v odchode našej mládeže do zahraničia za prácou a v snahách zamoriť našu krajinu imigrantami.
    Sme východniari.Odtrhnutí od pokroku,ktorým nás chcú obšťastniť všetci politici(čím ďalej na západ,tým viac)no najmä ľavicoví „progresivisti“.Až Európska Komisia s p.Věrou Jourovou nám ukazuje,že najväčšie nebezpečenstvo pre náš život prináša naša nechuť k sexuálnym deviantom.Nie vojny,sociálna bieda a imigranti.Rómovia,nacionalisti a extrémisti už vôbec nie.Toto je pre nás a Európu dnes najdôležitejšie:http://www.hlavnespravy.sk/exekutiva-eu-spustila-kampan-proti-diskriminacii-lgbti-komunity/816404

    Nechcete zrovna málo 😀