Diskuze k článku


  • fajt • 26. února 2016

    až vám žákyně první třídy na veřejném místě ( tedy v hospodě ) sebevědomě nabídne orální sex ( a když tedy ne ona, tak její o pár měsíců starší kámoška) a nikdo se tomu nediví, policajti chtějí trestat neodbytného oznamovatele ( bude vedený jako pedofil ), škola je spokojená, i přes stovky neomluvených hodin ( které se do třídnice samozřejmě nepíšou ) je holčina u kantorů a ředitele školy oblíbená ( nikoho z kantorů v podstatě netrýzní ), rodiče ji tohle řemeslo v podstatě naučili ( a občas ji sami pošlou šlapat ulici ) a neziskovku, která by snad mohla pomoci, to taky nezajímá, páč je takových případů v kraji hafo a když u toho není násilí a nebo Evropou dotovaný rasismus, tak z kauzy nejsou mergle, pak teprve mudrujte – myslím, že zrovna v Bohumíně jsou dnešní standardy na úrovni výmarského kolapsu. ..)

  • Sio • 26. února 2016

    Vyloučení je to nejmenší. Problém budou mít tím jejich rodiče. Ale mají na tom svůj podíl. Vyhodit ředitele je to nejmenší. Měl by být odpovědný za to, co se děje v jeho škole a obžalován. Jeho úkolem bylo vytvořit ve škole takovou atmosféru, aby si nikdo nikoho šikanovat nedovolil. Říct, že o tom nevěděl, je alibismus. Bylo jeho povinností o tom vědět a konat. Možná nemůže žáky fackovat, ale prostředky, jak je srovnat do latě se dají najít vždy. Existují pojmy jako stalking atd. a právní řád jistě má prostředky. Podat trestní oznámení se dá i na nezletilého, i když nakrásně nebude odsouzen.
    Kromě toho by měl být popotahován ministr škoství, náměstci a další vysocí úředníci min. školství. Dávno tu měla být poradna, mechanismus, která učitelům pomůže.
    Co dělat, když stát rezignuje na vymahatelnost vlastních zákonů a rezignuje na své povinnosti? Sobotka měl volební plakát, kde se chlubí, že zajistí fungující stát, pokud se pamatuji.

  • hudryper • 26. února 2016

    Když už jsme u vzpomínání na naše mládí,mám také něco k věci. Na gymnáziu (pardon, na 11-ti
    leté střední škole s rozšířeným vyučováním jazyka ruského)jak zněl oficiální název školy v Matiční,
    v Ostravě,ne u ÚstínL.existovala v době,kdy jsem tam byl chovancem ještě dnes neuvěřitelná studentská“demokracie“,jakýsi relikt z prvních revolučních let,jejichž výročí se tu a tam připomíná.
    Každý den na začátku 4.vyučovací hodiny byl školní rozhlas a jeho pravidelné vysílání k dispozici
    skupině studentů,kteří bez jakékoliv cenzury a nebo přítomnosti některého profesora vysílali do všech tříd svůj program. I my jsme byli krutí týnedři a neexistovalo ani ze soukromého života našich pedagogů nic,co by „zůstalo svaté“ a co by nemohlo být použito pro jejich karikaturu. Ti,
    kteří se ten den stali obětí našeho posměchu či kritiky,se ovšem přitom necítili vůbec dobře,zato
    ale jejich kolegové a kolegyně,kteří byli ten den pouhými posluchači,se nemohli čtvrté vyučovací
    hodiny dočkat a s velkou chutí si vyslechli všechny pomluvy a též i pravdivé a nepříjemné poznatky
    z naší investigace. Nic s touto tradicí nenadělal ani tehdejší ředitel školy,jenž byl na tento post v
    roce,kdy jsem tam začal docházet,dosazen z vůle MěVKSČ,když předtím prokázal uvědomělost
    jako účetní JZD Krmelín.Oblékal se nadále jako v Krmelíně a když se přihodilo,že si ho jakýsi rodič spletl se školníkem,a zeptal se ho kde je ředitelna,byla z toho desítiminutová hlína,na které se
    probral ředitelův nevkus a úroveň. Vysílání pokračovalo celá léta a bylo nejzábavnější částí naší
    docházky. Pak ale přišel čas maturit a s nimi jeho pomsta. Bylo to z doby politických prověrek po tzv. „maďarských událostech“ .Polovina z naší třídy nedostala “ doporučení ke studiu na VŠ“ a
    s tím se nedalo našimi studentskými prostředky nic dělat.

  • fajt • 26. února 2016

    na SPŠ nás bylo v experimentální třídě ( se zaměřením na NC a začínající CNC řídicí systémy, tedy i základy Cobolu a Fortranu, angličtina povinností ) 42 juvelínů ( bez děvčic, dle tehdejšího politického myšlení by na to holky neměly – za to někteří byli přímo výstavně protekční, dokonce jsme měli i jednoho repre kopálistu za muže), docela brutál, tehdejší matikářka to s námi odborně nedala, raději odešla ve druháku na mateřskou ( když odcházela, tak plakala radostí ), ve třetáku jsme začínali s 22 předměty, taky nás zůstalo jenom 29 ( tehdy jsme museli podepsat smlouvu s ďáblem, tedy fabrikovým sponzorem, studium bylo i pro tehdejší systém hodně drahý a tak se musela podepsat pracovní obce na 5 let, nástup na VŠ to negoval, tedy krátil na jeden rok po příslušné Alma mater ), na derivační a jiné integrační sračky jsme vyfásli ( zase politický befel ) aktivního prófu z báňské, starý frontový kantor, který nás dusil i po večerech ( museli jsme taky praxovat v sudeťacké fabrice na strojích, páč času nebylo nazbyt, tak někteří zažili i své první noční ) , takže po tomto ročníku nás opět něco ubylo, celý čtvrťák jsem až do svaťáku prožil jako v tranzu ( olej, petrolej, občas letající vercajk, spiromatic odvalovačka, knihovna, baňská, rysy, grafy, tabulky a matika od profouse balvana, která by se stala hororem i pro Alberta ), když jsme v torzu už konečně stáli u komis, tak jsme tomu ani nechtěli věřit . .. )

  • hudryper • 26. února 2016

    pokr. Důsledky byly pro ty z nás, kteří jsme nesměli podat ani přihlášku k přijímací zkoušce na VŠ,
    často rozhodující pro celý náš další život a místo,jaké jsme mohli zaujmout ve společnosti. Kluci museli na vojnu a po dvou létech buzerování a zašívání v nějaké díře se jim snadno stalo,že si při vycházce pořídili závazek,který rozhodl,že z dalšího studia už nebude nic,to přes všechna
    předsevzetí. K němu totiž bylo pořád podmínkou to prokleté“doporučení“,tentokrát už ale z pracoviště a to rovněž nebylo vůbec nic snadného. Já proto musel dva roky kopat uhlí na šachtě
    Petr Cingr a kdyby nebylo jednoho známého,tak bych se z té „kopalně“ snad nevyhrabal nikdy.
    Ještě v roce 1959 na“ Matičáku“ došlo k události,která dnešním mladým musí připadat nemožná.
    Jeden nastávající maturant se seznámil s právě vystudovanou lékařkou a docela ji omámil svým
    básnickým střevem.Navštěvoval ji v jejím bytě (v Bohumíně) a samozřejmě nezůstalo jen u toho.
    Jednou se pochlubil svému spolužáku (z něhož se později stal normalizační bavič v Československé
    televizi) a ten to nahlásil vedení školy. Kamil byl bez milosti vyloučen ze školy,musel do práce a
    na vojnu a poté si jednoho dne vzal život. Je zajímavé,že stejným způsobem o čtvrtstoletí později
    „vyřešil“ své životní problémy i jeho donašeč,který po maturitě změnil pouze svého „řídicího orgána“,jemuž donášel na své kamarády z malé herecké kompanie,která po „bratrské pomoci“
    skončila většinou díky svému zrádci v base. Zase se jednou ukázalo,že podraz se vrací ke svému autorovi.
    Mezi profesory gymplu působila i jedna stará paní.Mluvila s akcentem a na vše říkala : I ty tíchuško,
    a to bylo prakticky jen signálem k pokračování zábavy.Neřeklo se jí,chuděrce jinak, než babička Méry.Učila zeměpis pokud se podařilo konečně projít se stojanem mapy dveřmi..

  • cnemo • 26. února 2016

    Líbí se mi ta kampaň, potrestáme děcky, vyhodíme ředitele, inspekce s ministerstvem si ve škole podává dveře, novinářům to pomůže prodat pár výtisků navíc a život půjde dál těmi správnými kolejemi.

    Není pochyb o tom, že největší chybu udělala ona učitelka. Šikanování je totiž jakási nevyřčená dohoda mezi šikanujícím a šikanovaným, bez toho žádné šikanovaní neexistuje. Je to jako s vydíráním, i na to musí být dva. Vzhledem k tomu, že je dospělá, měla se podle toho chovat.

    Celý případ je prostě řetězcem selhání učitelky, vedení a žáků, to je jasné. Nicméně důležitější je, kdo připravil takové společenské klima, které k takovémuto typu selhání přímo vybízí. Kdo vyhazuje ředitele školy za facku drzému frackovi, kdo vyhodil učitele (a nechal ho pomlouvat v médii), když jakémusi grázlikovi dal pěstí (ani jsme se nedozvěděli proč), kdo dává pravidelně za pravdu nevychovaným puberťákům před jejich pedagogy, kdo zvrácenými zákony zbavil také rodiče velké části vynucovacích možností při výchově, takže, pokud chtějí být ve výchově důslední, musí uchylovat k „nezákonným“ praktikám.

    Nejsou to náhodou všechny ty neziskovky, financované globální elitou, evropské „instituce“, páchající dobro, pseudo-pedagogové, co „vědecky“ tvoří „moderní“ výchovné koncepce? A to všechno proti většinové vůli vlastních občanů!

    Vyhodit ředitele, dobrá, je pryč. Ale co dál, jak se změníme atmosféra ve společnosti?

  • Sio • 26. února 2016

    hudryper napsal

    pokr. Důsledky byly pro ty z nás, kteří jsme nesměli podat ani přihlášku k přijímací zkoušce na VŠ,
    často rozhodující pro celý náš další život a místo,jaké jsme mohli zaujmout ve společnosti. Kluci museli na vojnu a po dvou létech buzerování a zašívání v nějaké díře se jim snadno stalo,že si při vycházce pořídili závazek,který rozhodl,že z dalšího studia už nebude nic,to přes všechna
    předsevzetí. K němu totiž bylo pořád podmínkou to prokleté“doporučení“,tentokrát už ale z pracoviště a to rovněž nebylo vůbec nic snadného. Já proto musel dva roky kopat uhlí na šachtě
    Petr Cingr a kdyby nebylo jednoho známého,tak bych se z té „kopalně“ snad nevyhrabal nikdy.
    Ještě v roce 1959 na“ Matičáku“ došlo k události,která dnešním mladým musí připadat nemožná.
    Jeden nastávající maturant se seznámil s právě vystudovanou lékařkou a docela ji omámil svým
    básnickým střevem.Navštěvoval ji v jejím bytě (v Bohumíně) a samozřejmě nezůstalo jen u toho.
    Jednou se pochlubil svému spolužáku (z něhož se později stal normalizační bavič v Československé
    televizi) a ten to nahlásil vedení školy. Kamil byl bez milosti vyloučen ze školy,musel do práce a
    na vojnu a poté si jednoho dne vzal život. Je zajímavé,že stejným způsobem o čtvrtstoletí později
    „vyřešil“ své životní problémy i jeho donašeč,který po maturitě změnil pouze svého „řídicího orgána“,jemuž donášel na své kamarády z malé herecké kompanie,která po „bratrské pomoci“
    skončila většinou díky svému zrádci v base. Zase se jednou ukázalo,že podraz se vrací ke svému autorovi.
    Mezi profesory gymplu působila i jedna stará paní.Mluvila s akcentem a na vše říkala : I ty tíchuško,
    a to bylo prakticky jen signálem k pokračování zábavy.Neřeklo se jí,chuděrce jinak, než babička Méry.Učila zeměpis pokud se podařilo konečně projít se stojanem mapy dveřmi..

    Tak nějak jsem nepochopil, co tím chceš vzhledem k tématu článku říct. Že to tak vlastně bylo vždy a že je to v pořádku? Prostě byl v padesátých na školách bordel, a kantoři byli jen hadry na holi, rukojmí sudentů, to je můj dojem.

  • Sio • 26. února 2016

    cnemo napsal

    Líbí se mi ta kampaň, potrestáme děcky, vyhodíme ředitele, inspekce s ministerstvem si ve škole podává dveře, novinářům to pomůže prodat pár výtisků navíc a život půjde dál těmi správnými kolejemi.

    Není pochyb o tom, že největší chybu udělala ona učitelka. Šikanování je totiž jakási nevyřčená dohoda mezi šikanujícím a šikanovaným, bez toho žádné šikanovaní neexistuje. Je to jako s vydíráním, i na to musí být dva. Vzhledem k tomu, že je dospělá, měla se podle toho chovat.

    Celý případ je prostě řetězcem selhání učitelky, vedení a žáků, to je jasné. Nicméně důležitější je, kdo připravil takové společenské klima, které k takovémuto typu selhání přímo vybízí. Kdo vyhazuje ředitele školy za facku drzému frackovi, kdo vyhodil učitele (a nechal ho pomlouvat v médii), když jakémusi grázlikovi dal pěstí (ani jsme se nedozvěděliproč), kdo dává pravidelně za pravdu nevychovaným puberťákům před jejich pedagogy, kdo zvrácenými zákony zbavil také rodiče velké části vynucovacích možností při výchově, takže, pokud chtějí být ve výchově důslední, musí uchylovat k „nezákonným“ praktikám.

    Nejsou to náhodou všechny ty neziskovky, financované globální elitou, evropské „instituce“, páchající dobro, pseudo-pedagogové, co „vědecky“ tvoří „moderní“ výchovné koncepce? A to všechno proti většinové vůli vlastních občanů!

    Vyhodit ředitele, dobrá, je pryč. Ale co dál, jak se změníme atmosféra ve společnosti?

    Ne, nezmění, protože vyhodit ředitele je málo. Ta učitelka, pokud vím, byla starší, slabší povahy a stěžovala si na několika instancích. Nikdo ji nepomohl. A ředitel se podepsal pod atmosféru na škole, která to připustila. Totálně selhal jako manažer.
    Kampaň je na houby, pokud pro posluchače vyústí v závěr, „nikdo za to není odpovědný a nikomu se vlastně tak moc nestalo“. Jiný účinek tu bude, pokud stát podá žalobu na ředitele, odpovědné žáky a pořádně jim znepříjemní život. Pokud vyletí i pár vyšších úředníků, dá stát svým slovům (zákonům) důraz. Jestli se to zatím nestalo, padá to na bedra současného ministra školství. Škola by měla učit od studenty odpovědnosti. Co si navaříš, to si sníš. Pokud to nedělá, měl by někdo naučit odpovědnosti pedagogy a jejich nadřízené.
    Nadále se každý ředitel poškrábe za uchem a vážně se zamyslí, co udělat, aby se to jemu nestalo.
    Co se týče celkové atmosféry ve společnosti, jistě, máte pravdu. Na to bude potřeba mnohem více.

  • cnemo • 26. února 2016

    Sio napsal
    Nikdo ji nepomohl. A ředitel se podepsal pod atmosféru na škole, která to připustila. Totálně selhal jako manažer.
    Kampaň je na houby, pokud pro posluchače vyústí v závěr, „nikdo za to není odpovědný a nikomu se vlastně tak moc nestalo“. Jiný účinek tu bude, pokud stát podá žalobu na ředitele, odpovědné žáky a pořádně jim znepříjemní život.

    Neznám podrobnosti ale přesto, posuzujeme-li selhání, bylo její to největší. Vzhledem k charakteru skutků, za hranou trestního zákona, mohla zavolat třeba policii. To by pak šlo ututlat jen těžko.

    Položme si ale otázku, co by se stalo, kdyby ta éterická učitelka náhodou ovládala nějaký bojový sport a těm faganům už při prvním pokusu rozbila huby. Společnost by ji lidsky i profesně zničil, mediální lynč by trval týdny, ministři, inspekce a další paraziti. A ředitel? Toho by stejně vyhodili:)

    > Jiný účinek tu bude, pokud stát podá žalobu na ředitele, odpovědné žáky a pořádně jim znepříjemní život.

    Jestli si myslíte, že to bude mít nějaký vliv na chování v jiných školách, tak jste velmi naivní. Každý vidí, že je třeba uštvat oběť k smrti, aby se něco stalo:) Bez globální změny postoje k výchově dětí se bude situace jen dále zhoršovat.

  • hudryper • 26. února 2016

    Sio napsal
    Tak nějak jsem nepochopil, co tím chceš vzhledem k tématu článku říct. Že to tak vlastně bylo vždy a že je to v pořádku? Prostě byl v padesátých na školách bordel, a kantoři byli jen hadry na holi, rukojmí sudentů, to je můj dojem.

    SioCitovat

    Tvůj dojem je holt Tvůj,já Ti ho neberu.Boj omladiny,tedy puberťáků s kantorstvem byl tady vždy,
    jak o tom svědčí výborné filmy z první republiky,nebo neméně realistický snímek „Obecná škola“
    od Svěráka. Tam kde k tomu nedocházelo,tam šlo nikoliv o líheň osobností,nýbrž o drůbežárnu.
    V případě oné staré profesorky šlo o výjimku. U většiny zkušených profesorů a profesorek k žádným podobným „legráckám“ nedocházelo,protože bylo jasné,že jejich původce by už nedostal šanci je zopakovat. V přirozeném konfliktu puberťáků s kantorstvem měli ti druzí obrovskou převahu a pokud šlo o ty nejlepší,pak to byli ti,kteří se dokázali ubránit pokusům ze strany svých
    žáků peprným humorem. Ten na všechny do sebe zakoukané puberťáky funguje dokonale.

    Souhlasím s cnemem,jde o širokospektrální záměrnou kampaň s cílem rozrušit mezigenerační
    vztahy,zavést všude fetiš zlatého telete a pomalu též juvenilní justici,která svým působením pak
    završí další inženýrství lidských duší vyrobením bezcitných existencí způsobilých k jakýmkoliv
    zločinům vůči těm, na něž ukáží prstem vyšší finanční autority. No a ty malé finanční „autority“
    si své lidské komplexy mnohdy léčí na učitelích svých zpovykaných mláďat,co se už do zbohatlictví narodily. I zde platí,že se to vše později vyřádí na životech zlaté mládeže ke smutku jejich rodičů.

  • peter. • 26. února 2016

    cnemo napsal
    posuzujeme-li selhání,

    Domnievam sa,že zlyhali všetci.Riaditeľ,učiteľský zbor a čo je podľa mňa najhoršie,zlyhali spolužiaci tých troch smradov.Pozerali sa na tú šikanu a nenašiel sa medzi nimi ani jeden,ktorý by sa tej staršej ženy zastal a urobil tomu koniec.Takže možno očakávať,že ani jeden z nich sa vo svojom živote nikdy nepostaví bezpráviu, ktorého v budúcnosti môže byť svedkom.Lebo jeho sa to netýka.Nehas,čo ťa nepáli.Slabšieho možno terorizovať len preto,že nemá schopnosť brániť sa.Takto sú naše deti vychovávané v dobe,keď výrazy ako „ľudské práva,solidarita a tolerancia“ sú frekventovanejšie ako kedykoľvek predtým.

  • Dolmen • 26. února 2016

    cnemo napsal
    Není pochyb o tom, že největší chybu udělala ona učitelka. Šikanování je totiž jakási nevyřčená dohoda mezi šikanujícím a šikanovaným, bez toho žádné šikanovaní neexistuje.

    Cnemo, jedno indiánské moudro říká: Než začneš někoho soudit, zkus ujít 10 mil v jeho mokasínech.
    Tahle poučka je obecně platná a platí pro všechny chytrolíny…i pro vás.

  • cnemo • 26. února 2016

    Dolmen napsal
    Cnemo, jedno indiánské moudro říká: Než začneš někoho soudit, zkus ujít 10 mil v jeho mokasínech.
    Tahle poučka je obecně platná a platí pro všechny chytrolíny…i pro vás.

    12 měsíců vojny uprostřed cikánů, kriminálníků, lidmi s papírama na hlavu, za velení obloženými gumami často s podezřením na vážnou duševní poruchu:) Vyšperkováno několika úplnými blázny s tělesnými rozměry Giganthopitéka.

    Neříkám, že vím o šikaně všechno, ale viděl jsem dost abych si udělal myslím docela názor.

    A v jejích mokasínech? Ano, vzhledem ke svým fyzickým dispozicím je to pro mne poněkud těžko představitelné, ale stejně, já jí je neobul a mohla je kdykoli zout. V tom je ten rozdíl, ti šikanovaní kluci na vojně nemohli nikam odejít.

  • Gatta • 26. února 2016

    Přímo to nesouvisí, ale také ke školství – cituji z dnešního Macka v botách :-)

    Pavel Hasenkopf: Zdálo se mi, že inkluze by se měla zavést i do státní správy. Na každém ministerstvu by mělo být povinné procento mentálně retardovaných úředníků, ve vládě povinné procento mentálně retardovaných ministrů, u každého soudu povinné procento mentálně retardovaných soudců … pak jsem se probudil a uvědomil si, že tenhle nápad už dostal někdo přede mnou.

  • hudryper • 26. února 2016

    Gatta napsal
    pak jsem se probudil a uvědomil si, že tenhle nápad už dostal někdo přede mnou.

    Výborně ! On to totiž není sen,to je dobře promyšlený cíl každého násilného režimu,který potřebuje
    zpočátku takto namíchaný koktejl,aby se časem koncentroval.

  • Sio • 26. února 2016

    Gatta napsal

    Přímo to nesouvisí, ale také ke školství – cituji z dnešního Macka v botách

    Pavel Hasenkopf:Zdálo se mi, že inkluze by se měla zavést i do státní správy. Na každém ministerstvu by mělo být povinné procento mentálně retardovaných úředníků, ve vládě povinné procento mentálně retardovaných ministrů, u každého soudu povinné procento mentálně retardovaných soudců … pak jsem se probudil a uvědomil si, že tenhle nápad už dostal někdo přede mnou.

    Mám neodbytný pocit, že se tak na nejvyšších místech už stalo. :-)

  • Bety • 26. února 2016

    peter. napsal
    ,zlyhali spolužiaci tých troch smradov.Pozerali sa na tú šikanu a nenašiel sa medzi nimi ani jeden,ktorý by sa tej staršej

    Domnívám se, že ti grázlíci nešikanovali jen učitelku. Pokud si takto dovolovali na dospělého, dá se myslím téměř s jistotou říct, že ostatní žáci byli šikanováni také. Tím se dá vysvětlit jejich mlčení – šikanovaný je rád, že se pozornost těch grázlů zaměřila na někoho jiného a že má na chvíli pokoj.
    Ne že bych to omlouvala, nechápu, proč se postižení nebrání. Tedy u učitelky nevím, protože můj recept okamžitě ránu oplatit ranou použít nemohla a vedení školy ji zřejmě nechalo na holičkách. Ale je známá věc, že šikanované děti bohužel mlčí.
    Je nesporné, že se šikana velmi rozrostla a že drzost některých dětí už překračuje všechny meze. Tento týden jsem byla svědkem toho, jak pokladní v sámošce děkovala zákazníkovi, že seřval děti, které si na ni dovolovaly. Incident jsem neviděla, ale když jsem se na to pokladní zeptala, tak mi řekla, že ona sama je seřvat nesmí, protože pokud to udělá, tak si jejich rodiče na ni došlápnou. Ty děti byly ze základky…

  • humbru • 26. února 2016

    Máme „právní stát“, žalovat školu pro cokoliv je snadné a vysoudit ne hypotetické, ale reálné odškodné, láká. Nedivím se učitelkám že rezignují a raději se snaží přežít. Totéž platí o policistech, kdy kdejaký právnický zlatokop, chytrý jak generál po bitvě, pronásleduje policistu za to měl udělat jinak.

  • hudryper • 26. února 2016

    Sio napsal
    co tím chceš vzhledem k tématu článku říct. Že to tak vlastně bylo vždy a že je to v pořádku?

    Abys pochopil celou komplexitu problému,včetně objektivního vývoje společnosti nadbytku
    /Geseltschaft der Uberfluss/,prostuduj si k teorii řízení ještě tento velmi fundovaný článek :

    http://www.hlavnespravy.sk/mysi-raj-a-upadok-spolocnosti/746649

  • hrk • 26. února 2016

    cnemovi
    a všem, kteří si myslí, že se učitelka mohla/měla bránit.
    Mně stačí k případu tolik, že byla na škole pár měsíců (tj. celkem nová) a bylo jí padesát plus. Kdo víte, odkud přišla, z jakých podmínek atd.? Stěžovat si mohla, jistě, řediteli (tak policajtům. Jak jste vůbec na takový nápad přišli?!?). Odpověď každého běžného ředitele: Nestačíte na ně? Koukněte na lajnu mladých absolventů, kteří jsou bez místa. Absolventa zaplatím míň, taky třeba jen prac. dohodu, starší učitelka byla asi v nejvyšší plat. tř. a stupni. Jo, rádcové – a kdo zaměstná paní ve věku, kdy za komančů by již stříhala metr do důchodu. Tak ta měla vybojovat všechno,… za všechny,…

  • Nerevar • 26. února 2016

    cnemo napsal
    já jí je neobul a mohla je kdykoli zout

    Tím jste dokonale vystihl podstatu věci: Nikdo ji přece nenutil, my jsme z obliga. Až se jednou něco podobného bude dít nám, měl by nám přesně tohle někdo připomenout.

  • Alena • 27. února 2016

    šikana na školách a snížení úrovně výuky ve školách spolu souvisí.
    Blízko je doba, kdy budou kvůli inkluzi ve školství vznikat soukromé základní školy. Kdo z rodičů s běžnými příjmy si je bude moci dovolit?

  • Alena • 27. února 2016

    řítíme se do propasti a dno není dosud vidět

  • Béda • 27. února 2016

    A to má ještě přijít na program „inkluze“ = integrace dětí z praktických škol do běžných tříd. Tyto děti, dovolím si předpokládat se stanou částečně cílem různých zlovolných šikanistů, dílem ještě přispějí k úrovni a rychlosti výuky. myslím, že praktické školy mají svůj význam pro obě skupiny dětí. Ty, které jsou nějakým způsobem mentálně opožděné (nevím jak jinak to vyjádřit), protože reflektují jejich schopnosti a cíleně je připravují pro život odpovídajícím způsobem (adekvátně jejich možnostem a schopnostem) i ty, které jsou schopny rychle vstřebávat základy vzdělání, které jim umožné navazující střední a vyšší vzdělání.

  • cnemo • 27. února 2016

    Nerevar napsal
    Tím jste dokonale vystihl podstatu věci: Nikdo ji přece nenutil, my jsme z obliga. Až se jednou něco podobného bude dít nám, měl by nám přesně tohle někdo připomenout.

    Představa, že nemusím podniknout vůbec nic na obranu své osoby a je za to zodpovědný někdo jiný je naprosto zvrácená. Abych se přiznal osud té učitelky mne až tak moc neznervózňuje, byla dospělá a svéprávná. Spíš si kladu otázku, jak to bylo se šikanou uvnitř třídy? Ona prostě nechala všemu volný průběh, neplnila ani základní funkci kantora, nedovolit násilí uvnitř kolektivu.

    Jiná věc je, jak obtížné je se té šikaně postavit, ale to jsem také psal, že je třeba změnit postoje státu (společnosti) a neodvolávat ředitele za facku malému grázlovi.

  • Aleš • 27. února 2016

    Kavárna tvrdí, že se vlastně nic nestalo a že se musí hlavně potírat šikana kantorů vůči žákům. Za šikanu kavárna považuje kladení nároků a proces učení. IDEÁLNÍ STAV ŠKOLSTVÍ V SCHAPIROVĚ PROTEKTORÁTU JE TEN, ŽE NIKDO NIC NEBUDE PO ABSOLOVÁNÍ UMĚT, ALE VŠICHNI O TOM BUDOU DOKONALE ŽVATLAT ANGLICKY. Výsledkem bude tupý ovladatelný dav či rozhádané bandy grázlů, dle aktuální potřeby.

  • Sio • 27. února 2016

    hudryper napsal
    Abys pochopil celou komplexitu problému,včetně objektivního vývoje společnosti nadbytku
    /Geseltschaft der Uberfluss/,prostuduj si k teorii řízení ještě tento velmi fundovaný článek :

    http://www.hlavnespravy.sk/mysi-raj-a-upadok-spolocnosti/746649

    Excelentní článek, díky. Jelikož čtu všechno kritickým okem, neodolám a sdělím pár věcí, co mě napadly.
    1. Krysy ani obyvatelé Velikonočních ostrovů neměly stát. Calhoun ho zastoupil tím, že zavedl nucenou socializaci. Nadějí je tedy stát, který musí vnášet do vztahů korekce a zabránit cochcárně. Japonsko je tedy příklad státu, který v tomto ohledu selhal. Nic lepšího, než dobře organizovaný stát jako protilék nevidím.
    2. Vznik kasty asociálních „krasavců“ je podmíněn dostatkem (přebytkem) zdrojů. Při nedostatku zdrojů by vyhynuli nebo ani nevznikli. Jednoznačně to ukazuje na škodlivost nepodmíněné štědré sociální sítě. Sociální síť je nutná, ale přesto by měla znamenat život v určitém nedostatku. Netýká se starých, handicapovaných a nemocných.
    3. Těch 7 miliard lidí tu sice je, ale v dostatku žije maximálně 1 miliarda. Populační exploze tedy ukazuje, že zbylých 6 miliard se nachází v „Druhá fáza vývoja bola populačná explózia.“
    Zbylá miliarda je buď v „tretia fáza – fáza rovnováhy“ nebo v „štvrtou fázou tejto spoločnosti bola fáza smrti“ nebo ve stavu přechodu mezi nimi. Například Rusko je podle mě v třetí fázi, my na přechodu do čtvrté a bohaté USEU je ve čtvrté.
    4. S poslední kapkou ropy za 40 let bych si hlavu nedělal. Prostě zdraží a sníží se její spotřeba, máme tu stále velké zásoby plynu a uhlí a pokrok nezastavíš.
    Závěr.
    Potřebujeme dobře organizovaný sociální státy nového typu. Mluvím o zlaté miliardě, ta je nejdále. Ostatní mají díky fázovému posuvu ještě rezervy.Rusko nejméně, pak Asie, Jižní Amerika a Afrika. Jak to vidím, tak v tomto pořadí, tedy Afrika má rezerv nejvíce.
    Alternativou k dobře organizovanému sociálnímu státu je řízená regrese, tedy odebrání zdrojů. Což, jak se zdá, někdo v Evropě právě rozjíždí.

  • LF • 27. února 2016

    Mno, především příčinná souvislost mezi úmrtím učitelky a zlobením, šikanou, nepravostmi žáků prokázána nebyla a tak bych krotil hysterická volání.

    Problém to ale je. Učitel byl zbaven možnosti žáka motivovat negativně (potrestat) a tím si i vybojovat autoritu a protože příroda nemá ráda prázdnotu, žáci se chápou vůdčí role ve smečce. V druhém plánu přestal mít žák (rodič) zájem o udržení ve škole, protože škol i učitelů je dost.

    Příjemným k úvaze, ale v dnešním hyperkorektně zjemnělém světě zcela nereálným řešením (mimochodem, za tuto hyperkorektnost a zjemnělost je v širším společenském smyslu zodpovědná právě levice mimo komunistické), je návrat trestů do školství. Facky, rákoska, karcer. Fungovalo by to, samozřejmě.

    Druhým a zřejmě jediným řešením je trestat rodiče. Pokuty, termínované vyloučení (den, týden, měsíc) s povinností zajistit dozor pro dítě, by po vyčerpání 4 týdenní dovolené a dluhu 10.000 Kč ve prospěch školy brzy přivedly otce rodiny k tomu, aby slušné chování po nezdárném děcku vymáhal efektivně.
    A propos, otce… Někde otec není a slabá matka ani technicky nezvládne vynutit slušnost. Takových rodin přibývá a i za to může výše zmíněná levice.

    Divíte se mi, že levici nesnáším?
    Brzy se přestanete divit.

  • PPK • 27. února 2016

    Ano, diskutovat se dá o všem. Výsledky jsou však vždy úměrné odborné kompetentnosti autorů. Nuže, zde je můj soukromý názor: Především – každá mrtvá ryba hnije a smrdí od hlavy a každá událost má nejen příčiny, ale i legislativní podmínky, jimiž jsou ty příčiny dány. Nakonec je tu ještě jedna věc ve hře a to je parta lobistů jistého Štefla, která stojí v pozadí školství a snaží se nejen posunovat figurkami na politické šachovnici tohoto oboru, ale celou tu hru s pořádným podvodníkatelským ziskem vyhrát. Co je co, každý si, prosím, doplňte. Chytrému stačí napovědět.
    A nyní k vlastnímu úmrtí učitelky a k tomu, co předcházelo. Dolmen zde velice trefně uhodil hřebík na hlavičku. Ano, souvisí to s mnoha věcmi, v jejichž čele je i feminizace školství a navíc ono úporné úsilí politiků, zabránit statutu vyučujícího jako veřejného činitele, resp. (podle dnešní legislativní terminologie) jako úřední osoby.
    Takže základní otázka zní: Proč to ti politici dělají? A jak dlouho ještě? Také by bylo dobré, si uvědomit, že ředitele školy drží na uzdě nejen ono pravičácké „peníze jdou za žákem“, ale i fakt, že dnes tu čistě manažérskou funkci by mohl klidně dělat i člověk, který by soustavně koktal a o pedagogice věděl jen to, že existuje.
    Nedávno tu proběhla sociálně inženýrská snaha o „reformu“ školství, aby se údajně učivo „nebiflovalo“. Pak kdosi oboru znalý už konečně a nevyvratitelně řekl, že např. i taková výuka angličtiny není nic jiného, než biflování a to biflování nezbytně nutné. A nastalo ticho. Co to znamená? To, že deformy startují vždy lidé mimo obory. Vážení, snažte se, prosím, vcítit do rolí učitelů!
    Tresty studentům? Ty jsou tím posledním. Mělo by se především začít vyhazovy těch, kteří vytvořili SYSTÉM, proti němuž stojí socialistická škola v kvalitě o tři patra výš.

  • Béda • 28. února 2016

    LF napsal

    Mno, především příčinná souvislost mezi úmrtím učitelky a zlobením, šikanou, nepravostmi žáků prokázána nebyla a tak bych krotil hysterická volání.

    Problém to ale je. Učitel byl zbaven možnosti žáka motivovat negativně (potrestat) a tím si i vybojovat autoritu a protože příroda nemá ráda prázdnotu, žáci se chápou vůdčí role ve smečce. V druhém plánu přestal mít žák (rodič) zájem o udržení ve škole, protože škol i učitelů je dost.

    Příjemným k úvaze, ale v dnešním hyperkorektně zjemnělém světě zcela nereálným řešením (mimochodem, za tuto hyperkorektnost a zjemnělost je v širším společenském smyslu zodpovědná právě levice mimo komunistické), je návrat trestů do školství. Facky, rákoska, karcer. Fungovalo by to, samozřejmě.

    Druhým a zřejmě jediným řešením je trestat rodiče. Pokuty, termínované vyloučení (den, týden, měsíc) s povinností zajistit dozor pro dítě, by po vyčerpání 4 týdenní dovolené a dluhu 10.000 Kč ve prospěch školy brzy přivedly otce rodiny k tomu, aby slušné chování po nezdárném děcku vymáhal efektivně.
    A propos, otce… Někde otec není a slabá matka ani technicky nezvládne vynutit slušnost. Takových rodin přibývá a i za to může výše zmíněná levice.

    Divíte se mi, že levici nesnáším?
    Brzy se přestanete divit.

    Žvaníš multinicku – jako obvykle. Od barevného převratu v r.1989 v českých zemích vládne pouze pravice. Buďto přímo (ODS, ODA, DEU, TOP) anebo nepřímo skrze opoziční smlouvu anebo různé koalice se zastoupením pravicových stran s účastí obojetné pravo-levé (podle mého mínění mnohem víc pravé než levé = pro-oligarchické, prokorporátní, proimperiální, proneoliberální ČSSD, která se kamufluje jako levice přičemž je to ve skutečnosti strana velkokapitálu kamuflovaná jako levice (strana almužen házených populu kapitálem z velkého lupu) tzv. hodný policajt. (viz účast ČSSD na privatizacích, podstrojování velkokapitálu, imperiálních válkách…)

  • Béda • 28. února 2016

    Béda napsal
    Žvaníš multinicku – jako obvykle. Od barevného převratu v r.1989 v českých zemíchvládne pouze pravice. Buďto přímo (ODS, ODA, DEU, TOP) anebo nepřímo skrze opoziční smlouvu anebo různé koalice se zastoupením pravicových stran s účastí obojetné pravo-levé (podle mého míněnímnohem víc pravé než levé = pro-oligarchické, prokorporátní, proimperiální, proneoliberální ČSSD, která se kamufluje jako levice přičemž je to ve skutečnosti strana velkokapitálu kamuflovaná jako levice (strana almužen házených populu kapitálem z velkéholupu) tzv. hodný policajt. (viz účast ČSSD na privatizacích, podstrojování velkokapitálu, imperiálních válkách…)

    A taky na různých prasárnách – OKD, fotovoltaika, církevní restituce…