Byl pád letadla Suchoj Superjet 100 spojen s průmyslovou sabotáží?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Sukhoi_Superjet_100-95_Belyakov.jpg


Odborníci na otázky letectví v Asii, kteří vědí o agresivitě a komerčních praktikách aliance amerických korporací, rozvědek USA a Pentagonu, bez servítků a nahlas hovoří o hypotéze, že katastrofa při předváděcím letu dopravního letounu Suchoj Superjet 100  je výsledkem průmyslové sabotáže, jež byla uskutečněna kvůli ochraně postavení společnosti Boeing na asijském trhu před ruskou konkurencí.


Na palubě předváděcího letadla byli představitelé potenciálních zákazníků nového ruského letadla, novináři a spolupracovníci společnosti Suchoj.


Ve 22. minutě požádal pilot dispečink o povolení ke snížení výšky letu z deseti na šest tisíc stop. V té době byl mírný déšť, ale počasí nepředstavovalo žádné nebezpečí. Přesto v tuto chvíli ztratila dispečerská služba s letadlem kontakt. Podle pozemního pozorování před katastrofou působil pohyb letadla "nestabilně".


Suchoj nevyletěl z letiště Sukarno-Hutta, ale z letiště Haleem, které využívá indonéská armáda. Američané zde vyučují Indonésany metodám leteckého boje a určitě také zachycování a reprodukci radioelektronických signálů, ničení systémů komunikace, rušení i postupů, jak vyřadit navigační zařízení. Probíhá zde každoroční cvičení COPE WEST placené Pacifickým velitelstvím ozbrojených sil USA, jež je umístěno na Haiti. V roce 2011 bylo cvičení zaměřeno na akce proti čínskému letectvu, které je postaveno na stíhačkách Su 27 a Su 30.


Cena SS 100 je znatelně nižší než cena jeho analogu od firmy Boeing, která činí 35 milionů dolarů. Hned tři indonésští provozovatelé dali na Su 100 objednávky s celkovým objemem zakázek 170 letadel. Po katastrofě se přitažlivost letadla pro kupce zproblematizovala.


Při své poslední  návštěvě v Indionésii podepsal Obama s indonéskou společností Lion Air kontrakt na 230 letadel Boeing v celkové částce 22 miliard dolarů s garancí U. S. Export Bank. Vstup korporace Suchoj na lákavý indonéský trh byl pro Boeing velmi nevýhodný a mohl Obamovu akci ohrozit.


Firma Lion Air se dříve zabývala turistickou přepravou. Měla problémy s péčí o přístrojový park a má zákaz provozu v EU. Je známo, že někteří její piloti převáželi drogy.


Boeing se usilovně snaží o to, aby se udržel na asijském trhu. Prezident Boeingu Ralph Boyce byl v minulosti velvyslancem USA v Indonésii a v Thajsku a zástupcem šéfa diplomatické mise v Singapuru. V indonéském tisku se na něj objevila kritika ve spojitosti s odhalením podrobností teroristického aktu, který stál v roce 2001 život mnoho občanů Indonésie i zahraničních turistů.


Je jasné, že levnější Suchoj byl pro Boeing v jeho regionální pozici nebezpečný. Svou roli hrála i garance americké banky, k níž dopomohl Obama. Nebezpečí přivodila i globální krize, kdy se předpokládá propad akcií Lion Air o jednu miliardu dolarů. Hlavní konkurent Lionu Garuda odložila umístění svých akcií a tak narušila indonéský trh letecké dopravy. Lionu mohl hrozit bankrot.


Je známo, že Amerika v boji s konkurencí statečně hmátne po průmyslové sabotáži, obzvláště týká-li se to Asie. Jsou dostatečně známy sabotáže, jež postihly firmu Toyota. Proti japonské společnosti byla zorganizována celá korporace. Defekty se navíc týkaly plynového pedálu, který ani Toyota nevyráběla, ale vyráběl se v Indianě v tehdejší společností Chicago Telephone Supply. Tehdy byl v USA zakázán provoz vyčleněných typů automobilů, i když se jednalo jen o dílčí defekt. Pochopitelně k velké radosti amerických výrobců. Podobně je tomu dnes v případě ruského letadla Suchoj v zájmu Boeingu.


Američtí prezidenti se horlivě angažují v podpoře průmyslové sabotáže  ve prospěch amerických společností. Jsou známy akce Clintona i Bushe, prvního ve věci Toyoty a druhého ve věci telekomunikačních kontraktů.


Jistý bývalý americký kongresman se přiznal, že nedostal věrohodné objasnění neočekávané smrti svého kolegy, vlivného předsedy podvýboru Kongresu pro obranu Murthy, který zemřel v důsledku infekce po banální operaci žlučníku v americké vojenské nemocnici.


Murtha byl ústřední postavou při řešení otázky, komu připadne pětatřicetimiliardová zakázka, zda Boeingu, anebo EADS. Zakázka se týkala letadel pro tankování za letu. Na místo Murtha přišel člověk z Washingtonu, který byl označován za "kongresmana od společnosti Boeing". Ta také kontrakt za rok obdržela.


Co se týká špionáže i sabotáže, včetně vražd, tam je USA vždy v plné pohotovosti. Špinavé historky tohoto druhu hovoří samy za sebe.


Foto: zdroj


Převzato z Fondsk.ru

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments