Jak Mátl všechny zmádl

Martha Issová ukázala v nejznámějším volebním spotu současnosti zcela detailně své přirození. Mihlo se v pozadí scény, kamuflováno Kunderou. To tu ještě nebylo, i když paní Bohdalovou a Buzkovou už známe také podrobně. O Tereze Pergnerové nemluvě.


Autoři volebního virálu jsou průkopníci: posunuli hranici dobrého vkusu daleko za snesitelnou hranici, tedy i já mohu využít takto nově nabytého prostoru. Jak tedy jsou na tom autoři, kteří mají tak strašně ošklivé babičky, dědečky, tetičky a strejčky? Dědičnost nikdy nezklame, úplně stejně, jako jejich zobrazení předkové a předkyně.


Martha. Tatínkem je Syřan, maminkou známá herečka. Ona sama je pak nejlepším důkazem, že burka je v arabském světě vysoce potřebné, velmi praktické a v podstatě humánní opatření, tedy tváří v tvář slečně Issové opravdu nechápu, co ten Sarkozy blbne. 


Potom Idol. Na naší návsi ho milují všechny husičky. Když na něj myslí, dělají růžové doutníčky a ztrácí peří. Možná ho ale rodiče přece jenom mohli dopékat v děloze o chvilku déle. Asi tak o dva měsíce. Hahaha, to je legrace, stejná, jako že už nám bába dlouho nevydrží.


Pan režisér Vodnatelná Hlava. Tak by se jmenoval u indiánů. Nebo u Disneye Petr D. Zelenka. Dé jako Petr Dumbo. Na takový uši by měl mít pilotní průkaz.


Strašně na tomhle ulítávám.


Virální marketing a virální reklama patří mezi marketingové techniky, které usilují o využití již existujících sociálních sítí k exponenciálnímu nárůstu povědomí o značce podobně, jako se šíří epidemie viru. Je to slovo z úst šířené online, využívající internetových sítí a může být schopné získat rychle velké množství lidí. Virální marketing charakterizuje jakoukoli strategii, která podnítí jedince, aby předal marketingovou zprávu dalším, čímž vzniká potenciál pro exponenciální růst. Takové strategie mají schopnost, stejně jako viry, lavinovitého rozšíření mezi tisíce a miliony lidí. Používá efektivní nabídku, přenášenou pomocí lidského řetězce, za účelem dosažení maximální pozornosti a minimalizace nákladů. Cílem je zvýšení prodejů, rozšíření obchodního potenciálu a budování povědomí o značce.


Jednoduše řečeno: Podaří-li se vám vytvořit zprávu, kterou si mezi sebou budou lidé rádi a dobrovolně předávat, pak se vám povedlo realizovat virální kampaň. Při dobré realizaci vám budou odměnou především nízké náklady a zvýšení známosti značky.


(Všechny citáty z Terčina webíku http://www.terka.cz/clanky/definice-viralniho-marketingu )


Zelenka všechny jmenované cíle virálního marketingu splnil na tisíc procent: jeho virál měl obrovský ohlas. On pořád říká, že chtěl vyburcovat mladé, aby se začali zajímat o politiku. Neboli chtěl je donutit, aby zvedli zadky od počítačů a televizorů, vypadli z diskoték a opiových doupat a šli volit. Zneužil k tomu latentní a dnes už veřejně projevovanou nenávist juvenilních šmejdů, tedy kategorie 16 až 25 (30) let, ke staré generaci. Tu obvinil z toho, že volí levici a tedy je odpovědná za budoucí fiktivní rozvrat státu. Jednoduchý vzorec, ukázal na viníka a nepřítele (ty směšné stařenky a starce), vše to zabalil do třeštivých, bláznivých a patřičně vulgárních gagů, které na tuhle mladistvou podmnožinu podinteligentů zabírají spolehlivě. Výsledkem je skutečně profesionální dílo, které naprosto splnilo účel: posílit mezi mladými přesvědčení, že levicí podporovaný sociální systém jim ujídá z chlebíčka a že musí volit pravici, aby jim nikdo nic nebral. Pravice jim totiž přidá, jako už dvakrát po sametu, když přivedla státní finance cugrunt. Do kopru.


Jestliže splnil první cíl, tedy obrovský růst těch, kteří virál shlédli, a patrně i o něco málo posílil počet mladých, kteří půjdou odevzdat své vysoce kvalifikované a moudré hlasy pravici, potom se mu povedl další a neočekávaný efekt: patrně mobilisoval (to "s" je tam správně) všechny, kteří asi už trochu rezignovali na občanské aktivity a dnes, tváří v tvář téhle sprostotě, přece jenom půjdou volit. A hodí to těm, jejichž příznivci se neprojevují jako vajíčková a píšťalková hovada. Nebo asociální anetičtí kreténi, kteří bourají  základy, na nichž je společnost založena.


Platí to, co v jakési diskuzi pravil autor, jehož jméno jsem zapomněl a tímto se mu omlouvám, že ho vykradu: Pokud mají sociální demokraté špetku rozumu, tak zahodí všechny billboardy, vybaví pár auťáků velkoplošnými obrazovkami, rozjedou se do měst, městeček a vesnic a bez jediného komentáře předvedou dílo lidem, kteří nevysedávají u počítačů a svou obživu si zajišťují velmi těžko, tvrdou a poctivou prací, tedy tou nejméně honorovanou.


A těmhle lidem rozhodně není třeba vysvětlovat, kdo si s nimi vytírá zadek a kterou rukou.

 

(Neregistráti mohou diskutovat i ZDE.)

 

Převzato z blogu autora na blog.idnes.cz

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Nejnovější příspěvky