Jak tomu u nás bylo s náboženstvím? – 35. díl: Názor proti diagnóze

…Habsburkové a Vatikán po několik desítiletí vynakládali značné částky na to, aby z řad české šlechty získali konvertity – kolaboranty. (Takovými čerstvými poturčenci byli například defenestrovaní místodržící Jaroslav Bořita z Martinic a Vilém Slavata z Chlumu nebo pozdější staroměstský masový vrah Karel z Lichtenštejna.)

 
 

Jak tomu u nás bylo s náboženstvím? – 33. díl: Ferdinand Krvavý a 3. pražská defenestrace

I soudobý stavovský historik Pavel Skála ze Zhoře ve své Historii české hodnotí tehdejší události tak, že „všeobecné a osudné neštěstí celého národa i Království českého“ začalo přijetím Ferdinanda za následníka trůnu na sněmu roku 1617. Tedy nikoli defenestrací, jak se nám snaží mnozí „historici“ namluvit, a jak dokonce Skálovi ze Zhoře lživě podsouvají.

 

Jak tomu u nás bylo s náboženstvím? – 32. díl: Předbělohorský teror katolické menšiny

V 16. století proběhla druhá německá kolonizace. Ta tehdy zřejmě nebyla pociťována jako nějaký německý vpád, protože jednak Němci v té době byli protestanti, a Češi pro pokles počtu obyvatel ani neměli zájem sami málo úrodné pohraniční kraje osídlovat. Protestantští Němci byli Čechům rozhodně bližší než skatoličtí Češi, protože jako „žáci Husovi“ byli víc Čechy než skatoličtí odrodilci (kteří byli zase víc Němci než Čechy).